![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Om du tittar i config filen så har du definierat upp en trigger med radius 3 (meter???)
Utan att veta nåt så antar jag att när man träder in i definierat område så skapas ett event on: startanimation, vilket fungerar för dig. När man lämnar området så genereras ett nytt event, som du har definierat som stopanimation, men detta aktiveras inte???!!! Du har ju en watertank_event.evt fil till ditt förfogande. Är detta en logg fil för inträffade händelser för din trigger? Hur läser man den? Måste väl finnas nåt verktyg som dekodar denna event fil? Eller: Varför inte lägga in lite Logg printrader här och där i gs filen, typ Interface.Print("Precis innan stopmeshanimation!"); osv. Då ser du om du fått förväntat trigger meddelande. Varför bortkommenterat??? on "Animation-Event", "pfx_stop": { // StopMeshAnimation("anim"); SendMessage(me, "pfx", "-0"); continue; } Finns som sagt mycket att göra......därav min röriga tankar....... |
![]() |
![]() |