Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-09, 04:34   #6
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard Intressant problem

Om du tittar i config filen så har du definierat upp en trigger med radius 3 (meter???)
Utan att veta nåt så antar jag att när man träder in i definierat område så skapas ett event on: startanimation,
vilket fungerar för dig. När man lämnar området så genereras ett nytt event, som du har definierat som stopanimation, men detta aktiveras inte???!!!

Du har ju en watertank_event.evt fil till ditt förfogande. Är detta en logg fil för inträffade händelser för din trigger?
Hur läser man den?
Måste väl finnas nåt verktyg som dekodar denna event fil?


Eller:
Varför inte lägga in lite Logg printrader här och där i gs filen, typ
Interface.Print("Precis innan stopmeshanimation!");
osv.
Då ser du om du fått förväntat trigger meddelande.


Varför bortkommenterat???
on "Animation-Event", "pfx_stop":
{
// StopMeshAnimation("anim");
SendMessage(me, "pfx", "-0");
continue;
}


Finns som sagt mycket att göra......därav min röriga tankar.......
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009