![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Hur bör Saltsjöbanans framtid se ut? | |||
Den bör behållas som järnväg och utan förändringar medan byte till Tvärbanan kan ske i Sickla |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 15.79% |
Den bör behållas som järnväg med ett extra spår i Slussen medan byte till Tvärbanan kan ske i Sickla |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 36.84% |
Den bör bli spårväg runt gator på Södermalm och till en dyr Slussenterminal, kopplad med Tvärbanan. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
9 | 47.37% |
Antal röster: 19. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
|
![]()
Inte i det här fallet. Tvärbanan håller högre hastighet (80) än Saltsjöbanan (70) så varför inte bygga om den korta Saltsjöbanan till snabbspårväg ungefär som man har gjort nere i NL?
Den före detta järnvägen mellan Den Haag och Rotterdam har byggts om och är nu en modern snabbspårväg som är ihopkopplad med Rotterdams metro. Jag har själv åkt där och det var en mycket trevlig bekantskap med moderna och bekväma vagnar. Saltsjöbanan kan gott och väl bli en sådan spårväg. ![]() Tillägg: Angående "Värmdöbanan". Man tänkte bygga järnväg en gång i tiden, men det blev inte av. Busshållplatsen "Viks central" finns som minne av det hela. Senast redigerad av Kristian den 2011-09-06 klockan 23:58. |
![]() |
![]() |