![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]() Citat:
Jämför bilden Single Track med bilden nedan. Signalen 04 motsvarar de svenska mellansignalerna 31, 32, 33 och 34. Signalen 06/08 motsvarar infartssignalerna 21 och 22. Signalen 05 motsvarar mellanblocksignalerna L3, L4, L5 och L6. Det som saknas i den amerikanska modellen är utfartsblocksignalerna L1 och L2. Om man jämför samma bild (Single Track) med den äldre svenska signaleringsprincipen (där bl.a. korvtiger's semaforer ingår), så blir systemen helt identiska om man tar bort signalerna 05 (mellansignaler förekom sällan på linjen på den tiden). Signalen 04 motsvarar då en utfartssemafor i det svenska systemet. Signalen 06/08 motsvarar en infartssemafor. Bilden är publicerad med tillstånd av Per Forsström.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-07-17 klockan 21:23. |
|
![]() |
![]() |