![]() |
Nya signaler
US orienterade Jointed Rail http://www.jointedrail.com/ har lanserat en serie signaler. Jag vet inte om jag förstått rätt men det ser ut som om de skulle ha kommit tillrätta med signalproblemen för enkelspårig bana. Läs mer här http://forums.auran.com/trainz/showt...t=75846&page=2 Post 4.
|
Läste ett inlägg fel på auran. glöm detta svar
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jämför bilden Single Track med bilden nedan. Signalen 04 motsvarar de svenska mellansignalerna 31, 32, 33 och 34. Signalen 06/08 motsvarar infartssignalerna 21 och 22. Signalen 05 motsvarar mellanblocksignalerna L3, L4, L5 och L6. Det som saknas i den amerikanska modellen är utfartsblocksignalerna L1 och L2. Om man jämför samma bild (Single Track) med den äldre svenska signaleringsprincipen (där bl.a. korvtiger's semaforer ingår), så blir systemen helt identiska om man tar bort signalerna 05 (mellansignaler förekom sällan på linjen på den tiden). Signalen 04 motsvarar då en utfartssemafor i det svenska systemet. Signalen 06/08 motsvarar en infartssemafor. Bilden är publicerad med tillstånd av Per Forsström. |
Jag vet inte vad det är för signaler Svenolov beskriver men jag skulle gärna få en länk till var de finns beskrivna och var de finns att hämta hem. Det jag hittade var en inlaga från 2011-05-06 där det klagades på att de inte var klara.
|
Citat:
Det har gjorts många inlägg i ämnet och många demoscenarion som använder signalsystemet har funnits att ladda hem. Men det är historia nu.
Under denna vecka kommer en skarp version av alla paket inkl. guider att först levereras till betatestarna, och efter deras godkännande kommer dom att levereras till er. |
Kanske läste dåligt men DE MODERNA signalerna inkl. script m.m, är dom klara för betatestning?
Kommer nog i alla fall använda de till min bana som skall byggas efter båtsemestern... |
De moderna signalerna är JohanV's signaler och scripet är samma som mina signaler använder sig av. Han kommer även om jag inte missminner mig, att släppa ett äldre paket med optiska signaler som de fungerade i början, inte helt olikt semaforsignalerna.
Men de moderna kommer att släppas snart också. |
Finns det möjlighet att använda era signalskript för andra signaler?
Jag funderar lite på DONJ signaler som var mkt simpla under större delen av banans existens - en skiva man vände emot banan för stopp och som var frånvänd vid passerning om jag fattat det rätt. Skulle man kunna göra modeller av dessa och koppla till era signaler? |
Oja, inga problem! Ta bara kontakt med Svenolov så hjälper han dig.
Frågan är bara om detta egentligen hör hemma i detta script, eftersom dess simpelhet gör alla extrafunktioner som Svenolov har lagt till och kommer att lägga till är onödiga. Men det får du ta med honom. |
Citat:
Väldigt bra jobb! |
Det beror på Johan, Svenolov släpper först sitt script, sedan är det upp till mig resp. Johan att släppa våra saker.
|
Läs vidare om detta ämne här. Svenska Signaler och Klarerare.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:25. |