Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-02, 16:34   #1
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Question Är X2000 ett snailtåg och inte snälltåg

Jag har testat lite och funnit att X2000 inte alls är något snabbtåg precis. I alla fall inte i min bana. Är det något fel hos mig eller har ni det samma?
Så här gjorde jag testet. Jag byggde 27 baseboard i en fyrkant och lade räls som blev 26 km lång. Raka räl och stora mjuka kurvor. Inga backar utan helt plan yta.
Satte upp följande aktörer:
TGV snabbtåg från SNCF
X2000 grålle
X2000
Maglev TR08 och
MKVI Monorail
Rälsen fick bli samma för alla, således inget speciellt för Maglev och Monorail.
Lät var och en starta för ett varv och kom fram till följande:
TGV accelererade från 0-100 på nästan 1 minut. Nådde topphastigheten 323 km/t efter ungefär 5 minuter.
X2000 grålle accelererade från 0-100 på cirka 2 minuter (!) och fick en toppfart på 270 km/t.
X2000 tog hela 3 minuter innan den kom upp i 100 vilket är dåligt tycker jag. Tog evigheter innan den ens kom upp i 200. Sämst i testet!
Maglev accelererade från 0-100 också nästan en minut och toppfarten blev fantastiska 503 km/tim. Snabbaste tåget i spelet?!
Monorail var snabbast i acceleration från 0-100 på 30 sekunder, men toppfarten stannade på bara 125 km/t.
Så klart är att X2000 inte är mitt snabbaste tåg. Den var också väldigt långsam i acceleration.
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Racerloppet.jpg (108.4 KB, 191 visningar)
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:35.