![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
1. Rita en fyrkant (Plane, sections 1,1) i top view - Convert to Editable Mesh (Högerklick på namnet). 2. Välj Move och Shift-Klicka (ger en kopia på samma ställe). 3. Välj Rotate (högerklicka) och skriv in 180 som Y-koordinat. 4. Välj den första fyrkanten och välj Attach List och klicka på kopian. Nu har du en 4-polygoners dubbelsidig fyrkant, hoppas jag! Jag jobbar mest med polygoner och jag gör såhär; 1. Ritar en Rectangle i Topview(välj Keybord Entry och Interpolation=0) 2. I Modifiers List välj Extrude och klicka i Cap Start och Cap End och Generate Mapping Coordinates. Nu har du också en 4-polygoners fyrkant, hoppas jag. Det är ett nöje att tipsa dig, du gör så fina modeller! Som sagt, en polygon har ingen baksida.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2009-10-28 klockan 16:23. |
|
![]() |
![]() |