Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-09-2011, 10:34 AM   #1
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default Smalspår Yp motorv + Z4p

Till "rely", och er andra som vill ha "skrotet" .

En Yp motorvagn, + ett Z4p (fiction), med okända ägarförhållanden .

Härstammar troligtvis från någon hittills ganska ouppmärksammad privatbana .

Har samma namn som cdp-filerna i spelet.

EDIT: Vart fel boggie (4-axl) på Z4p i första cdp-filen, har lagt upp en ny, med rätt (2-axl).
Attached Images
File Type: jpg unnamed_20110309_0000.jpg (224.7 KB, 694 views)
File Type: jpg unnamed_20110309_0001.jpg (242.2 KB, 693 views)
Attached Files
File Type: cdp Yp motorvagn grön_gul.cdp (1.49 MB, 238 views)
File Type: cdp z4p grön.cdp (3.23 MB, 261 views)
__________________
Ekan

Last edited by ekankal; 03-09-2011 at 12:29 PM.
ekankal besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 03-09-2011, 10:45 AM   #2
spyfrog
Medlem
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
Default

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Till "rely", och er andra som vill ha "skrotet" .

En Yp motorvagn, + ett Z4p (fiction), med okända ägarförhållanden .

Härstammar troligtvis från någon hittills ganska ouppmärksammad privatbana .

Har samma namn som cdp-filerna i spelet.
Inkluderar dessa alla beroenden?
Jag har problem med att få både Yp och Z4p (originalen) att funka nämligen - Trainz gnäller om saknade skuggor osv....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-09-2011, 11:19 AM   #3
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Quote:
Originally Posted by spyfrog View Post
Inkluderar dessa alla beroenden?
Jag har problem med att få både Yp och Z4p (originalen) att funka nämligen - Trainz gnäller om saknade skuggor osv....
Dom ska funka riktigt (förhoppningsvis, har inte 2010 själv).
Jag har konv. pm-filerna till .im, och det är nya skuggor på båda två.

På tal om skuggor, så kommer det ett uppdat "Z4p SJ", med en riktig skugga, vilken "sekund som helst" .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-09-2011, 12:25 PM   #4
spyfrog
Medlem
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
Default

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Dom ska funka riktigt (förhoppningsvis, har inte 2010 själv).
Jag har konv. pm-filerna till .im, och det är nya skuggor på båda två.

På tal om skuggor, så kommer det ett uppdat "Z4p SJ", med en riktig skugga, vilken "sekund som helst" .
Tack, det låter bra. Ser fram emot att prova ikväll.... =)
För övrigt, de virkesvagnar du använder - var har du hittat dem? Jag tänker på de som du drar efter Z4p:n i flera bilder....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-09-2011, 12:35 PM   #5
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

För er som hann ladda ner Z4p, och fick fel boggier (4-axl), så är det fixat, bara att ladda ner det igen (har bytt ut cdp-filen).
---------------------------
Spyfrog: Minns inte riktigt vart jag hittade dom, mer än att det var en rysk sida, men jag ska kolla upp det.
Men man måste byta boggier, för dom hade bara 750mm-bredd.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-09-2011, 03:08 PM   #6
gp3119
Medlem
 
Join Date: Dec 2009
Location: Örtofta
Posts: 371
Default

Det är fel färg på Yp:n. Här länk på en grön rälsbussläp i Västervik
http://www.smalsparet.se/index.php?o...temid=79&id=24
gp3119 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-09-2011, 03:18 PM   #7
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Quote:
Originally Posted by gp3119 View Post
Det är fel färg på Yp:n. Här länk på en grön rälsbussläp i Västervik
http://www.smalsparet.se/index.php?o...temid=79&id=24
Jaså.
Ja, inte ska den då föreställa den du visar på bildlänken inte.
Om du läser första inlägget, så står det att både Yp'n & loket är FICTION = påhittad .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-09-2011, 03:40 PM   #8
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Ekan! Har en fråga om gräset i bakgrunden,
är det från hemsidan greenery och gräset heter möjligtvis gras (någonting som jag inte kom ihåg) gelb eller graun elle gelb/graun?
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-10-2011, 04:46 PM   #9
rely
Medlem
 
Join Date: Jul 2010
Location: Stockholm
Posts: 1,063
Default

Quote:
Originally Posted by spyfrog View Post
Inkluderar dessa alla beroenden?
Jag har problem med att få både Yp och Z4p (originalen) att funka nämligen - Trainz gnäller om saknade skuggor osv....

Tack Ekan

Har suttit på ett LAN i två dagar nu så har inte haft möjlighet att tacka dig för dessa underbara lok och "bussar"
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-10-2011, 08:02 PM   #10
spyfrog
Medlem
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
Default

Jag vill också tacka dig ekan. De ser mkt bra ut.

en fråga - jag kör i native mode på TS 2010. Tittar jag nära på rälsbussen så verkar det liksom vara en box runt den som är ogenomskinlig...
Är detta någon skum effekt av native mode?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-10-2011, 08:24 PM   #11
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Smile Vill bara påminna om att Märklin...

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Jaså.
Ja, inte ska den då föreställa den du visar på bildlänken inte.
Om du läser första inlägget, så står det att både Yp'n & loket är FICTION = påhittad .
Vill bara påminna om att Märklin gav ut en grön variant av Da-loket ca 1957 .. med artikelnummer 3118.. tror jag... snygga gröna modeller här Ekan.. tack...!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 11:37 AM   #12
leoj
Medlem
 
Join Date: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 1,430
Default

Quote:
Originally Posted by spyfrog View Post
Tittar jag nära på rälsbussen så verkar det liksom vara en box runt den som är ogenomskinlig...
Det kan vara skuggan du ser av loket (om den är lite mörk i färgen)
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 12:30 PM   #13
spyfrog
Medlem
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
Default

Quote:
Originally Posted by leoj View Post
Det kan vara skuggan du ser av loket (om den är lite mörk i färgen)
Tja, det ser mera ut som att det hängde en bilboard på sidan av loket lite...
Skall försöka få ett screen shot på det.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-12-2011, 08:38 AM   #14
Håkan Zaar
Medlem
 
Join Date: Mar 2009
Location: Sundsvall
Posts: 25
Default Vadå fiktion?

Om man inte tittar så noga på spårvidds"felet" så kan jag meddela att det finns två gröna Z4t i Norge på Setesdalsbanan. Nummer 227 (har jag för mig) samt ytterligare en maskin

Det som saknas är möjligen en röd rand om jag inte missminner mig.

Så så mycket fiktion är i vart fall inte den modellen. Den var väldigt snygg dessutom.

/Håkan

Last edited by Håkan Zaar; 03-12-2011 at 09:42 AM.
Håkan Zaar besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-12-2011, 02:26 PM   #15
Hobo
Medlem
 
Join Date: Oct 2010
Location: Filipstad
Posts: 239
Default

Har lite problem. har laddat ned och installerat från alla länkar du angett. Ändå fattas en grej. jag söker på kuidnummret men inget hittas. är så dålig på detta med DLS.

Den fina gröna rälsbussen ser ut såhär

Unknown Location: <kuid:78090:55300>
Not faulty: alco
Not faulty: default
Not faulty: Z4p boggy bog gr
Not faulty: Z4p engine config
Not faulty: z4p lokis

Säkert jag själv som gör nåt fel, men har i alla fall installerat allt från filerna och ser dem röda, i listan senare i spelet.

Kan illägga att jag inte heller får fram den otroligt fina oranga "vädrade" rälsbussen. Samma problem, något fattas.
Hobo besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Tags
diesellok, motorvagnar, smalspår


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009