![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Bara problem just nu.
Även färgen är helt galen. När jag startar Trainz så ser det helt konstigt ut. Vad kan vara felet här? Jag har ett MSI 770 kort och en ASUS skärm med 2560x1440 i upplösning. Jag har ställt in samma upplösning i Trainz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
kan detta hjälpa: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31637
Annars så skulle en bild underlätta! ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Behövs ytterligare info skriv in "Spår som trasmattor" i Sök. Ditt problem har visat sig väldigt vanligt och har, vad jag vet, lösts i samtliga fall.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag tog bort Trainz från datorn. Sedan installerade jag om samma drivrutin till grafikkortet, 337.88. Efter det blev Trainz installerat igen samt de tre patcharna. Jag har nu inte installerat något extra. Men allt ser helt OK ut. Jag har prövat både med "Enable hardware accelerated texture compression" i och ur kryssad och fått samma resultat. Nu skall jag se om jag kan lägga in alla saker som väntar Content updates och efter det blir det till att lägga in alla gamla saker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
När jag har ett helt nyistallerat Trainz 2010 så fungerar vissa banor helt felfritt en del har lite fel på fären och en del har lite mer färgfel. Men installera något nytt går inte. Bilden på skärmen blir helt konstig. Det går att se vad det är tänkt att vara men annars ser det mest ut som på de tidigare visade bilderna.
Jag skall nu se hur det går med Trainz 12. |
![]() |
![]() |