![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... till en byggnad. Kan ni se vilken?
Ledning - varje ruta är 1 kvm.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Ser ut som min favorit stations byggnad. Kan det vara Mariefreds stations hus?
![]()
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Där gick mitt gissningsval åt pipan.
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Jomenvisst! Var lite osäker på om den redan fanns, men har inte hittat den till trainz? Gripsholms slott som backdrop hör väl till? Har börjat karva fram underlag till texturer idag så några bilder på detta:
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Upplys en man som är dåligt bevandrad i väst Sverige - är detta en station på Särobanan som du håller på och bygger på? Eller har jag helt blandat ihop det nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Har inget med Säröbanan att göra, Mariefred ligger väl i Sörmland? Det var mer för att få en hemstation till Hamra och HRRJ6 som jag började med detta.
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
Mariefreds station var ifrån början en station som SJ trafikerade. ( Om jag minns rätt ) Men på 60-talet så lades stationen ner och en liten förening som nu mera är känd som ÖSLJ (Östra Södermanlands Järnväga) tog över den och spårade om banan till 600mm. ÖSLJ är även känd som sveriges första musei-järnväg. Banan mellan Mariefed - läggesta nedre - taxinge trafikeras idag med en stor variation av lok och vagnar ifrån många delar av sverige. Bland annat så har dom Hamra bevarad där och HRRJ vagnen som LAn håller på att bygga. Hoppas att det var den upplysningen du letade efter? ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Man lär sig något varje dag. |
|
![]() |
![]() |