![]() |
En grundplåt...
1 bifogad(e) fil(er)
... till en byggnad. Kan ni se vilken?
Ledning - varje ruta är 1 kvm. |
Ser ut som min favorit stations byggnad. Kan det vara Mariefreds stations hus? :)
|
Citat:
|
8 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Mariefreds station var ifrån början en station som SJ trafikerade. ( Om jag minns rätt ) Men på 60-talet så lades stationen ner och en liten förening som nu mera är känd som ÖSLJ (Östra Södermanlands Järnväga) tog över den och spårade om banan till 600mm. ÖSLJ är även känd som sveriges första musei-järnväg. Banan mellan Mariefed - läggesta nedre - taxinge trafikeras idag med en stor variation av lok och vagnar ifrån många delar av sverige. Bland annat så har dom Hamra bevarad där och HRRJ vagnen som LAn håller på att bygga. Hoppas att det var den upplysningen du letade efter? :D |
Citat:
Man lär sig något varje dag. |
OJ då Lan..
ska du ge dig på denna.. den har jag som plastmodell 1:87.. ligger nedmonterad i kartong för tillfället.. den vore nåt...! Kul..!
|
120105 Heljans modell
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Kampen med Telia och fortsätter säkert ett tag framöver så bygget får väl en skjuts under väntetiderna. Sug på den du, gamla Televerket :vetej: |
Hej LAn
Intressant, en helt annan byggmetod för hus än min... Hade du månne tänkt inreda hela huset tro? |
Din plats i kön är nummer 59. Väntetiden är 97 minuter.
Lycka till, LAn! Nisse P S Ett betydligt dyrare men bättre alternativ: Telia Premium support, 0771-500800. 300 bagis max. D S |
Citat:
Själv gör jag helt enkelt en box som jag sätter textur på - är det inredning och genomskinliga fönster om väntar? |
120105 Ragnarök hos Telia
2 bifogad(e) fil(er)
Jo. jag kör envist vidare med attach-extrude-metoden just för att kunna göra snygga fönster, inredning och natt-interiör. Sydgavel och början på tornet med kupoltak börjar ta form, och emellanåt filar jag på texturerna.
Tack för det, Televerket! (just nu nummer 33 i kön) och de 131 handläggarna jobbar hårt, påstår dom, och är "glada" att ha mig som kund, samt meddelar glatt att jag kan gå in på deras sajt också - stön! Kolla filmen om "Homerun" och se om ni begriper nåt???? http://www.telia.se/privat/teliatube/ |
Nu ska vi inte var såna...
är ju "Teliafundamentalist" sen 1975.. egen lägenhet med Cobratelefon.. och ADSL-fan sen 2004.. har behövt kontakta supporten ett fåtal ggr.. sen dess.. Heja Telia!.. var nog lite motvalls där.. men det är jag ofta....Ett tips.. behöver jag ringa.. ring mellan 10-12.. ingen kö då..
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:09. |