![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Detta var en ändstation på en av Sveriges statsbanor! Vilken?
Modellen släpps när någon kommer med rätt svar!
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Har tyvärr ingen aning men är väldigt nyfiken på att få vet vilken det var.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Stationshus på en SJ bana? Jag tycker det har storleken av ett avträde. Annars möjligen tillräckligt stort för att vara en hpl. Eller ännu bättre; smalspårsstation! Den påminner mig faktiskt lite om Hesselby sthus i Dalhem, Gotland när man tänker på hur dörrarna är placerade och så. Och Smlspåret blev ju Sj banor också med tiden.
Men det är inte ett Gotlandsrosa hus. Och det är inte östgötskt med massa krusseduller och blaskig färg. Och det är inte västergötland med brungråa hus. Men jag gissar nog på att det är Hede station på banan Sveg-Hede eftersom hela den banan är röda trähus med vita knutar. Säkert fel, men nu fick du i alla fall en gissning! ![]()
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kastar in handduken.
Har googlat och letat på nätet, efter något likvärdigt stationshus vid någon ändstation. Men har totalt kört fast.
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Svaret finns på detta forum! Ni får använda Dr. Watson-talangerna!
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |