![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ny operativsystem är på gång. Då kommer MSTS inte funka...Hrrrmm...
http://www.idg.se/2.1085/1.154534 Vad säger ni om detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Varför skulle inte msts fungera med det operativsystemet?
Det är väl ändå inte särskilt många som spelar det längre, så det hade väl ändå inte varit hela världen. Det är ju ett gammalt spel nu.
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Om det är så likt Vista så finns det ju en chans att MSTS fortfarande kan funka. Men att det inte skulle göra så mycket om inte MSTS funkade eftersom det är ett gammalt spel och inte så många kör det längre, det kan jag inte förstå mig på. MSTS-forumet är ju aktivt och minst två rutter är ju under produktion, min Tbana och Tottes Trollhättanrutt. Så visst måste ju någon fortfarande köra MSTS!
![]()
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Den lägsta är ju på 32 bitar i färg och Activity Editor klarar inte av.
Det går nog att köra i alla fall på vanligt sätt. Dessutom är XP uppdateringsbart t.o.m. 2014
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2008-11-16 klockan 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
När Windows 7 är ute har nog många, för att inte säga så gott som alla, lagt ner MSTS framför andra simulatorer så som MSTS-2, TRS2009, KRS-2(?)
Det finns väl inget rimligt skäl att MSTS måste fungera med kommande operativsystem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
Men ett spel klarar inte sig genom tre operativsystem, det kommer ju ständigt nya, som Fredrik nämnt. Citat:
Senast redigerad av Joel den 2008-11-16 klockan 19:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
|
|