Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Windows 7 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21465)

Totte 2008-11-16 15:11

Windows 7

Ny operativsystem är på gång. Då kommer MSTS inte funka...Hrrrmm...
http://www.idg.se/2.1085/1.154534
Vad säger ni om detta?

simonbertilsson 2008-11-16 15:25

Varför skulle inte msts fungera med det operativsystemet?
Det är väl ändå inte särskilt många som spelar det längre, så det hade väl ändå inte varit hela världen. Det är ju ett gammalt spel nu.

bönan 2008-11-16 15:33

Om det är så likt Vista så finns det ju en chans att MSTS fortfarande kan funka. Men att det inte skulle göra så mycket om inte MSTS funkade eftersom det är ett gammalt spel och inte så många kör det längre, det kan jag inte förstå mig på. MSTS-forumet är ju aktivt och minst två rutter är ju under produktion, min Tbana och Tottes Trollhättanrutt. Så visst måste ju någon fortfarande köra MSTS!:)

Totte 2008-11-16 16:40

Den lägsta är ju på 32 bitar i färg och Activity Editor klarar inte av.
Det går nog att köra i alla fall på vanligt sätt.
Dessutom är XP uppdateringsbart t.o.m. 2014

Fredrik 2008-11-16 17:20

När Windows 7 är ute har nog många, för att inte säga så gott som alla, lagt ner MSTS framför andra simulatorer så som MSTS-2, TRS2009, KRS-2(?)

Det finns väl inget rimligt skäl att MSTS måste fungera med kommande operativsystem?

Schulz 2008-11-16 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
När Windows 7 är ute har nog många, för att inte säga så gott som alla, lagt ner MSTS framför andra simulatorer så som MSTS-2, TRS2009, KRS-2(?)

Det finns väl inget rimligt skäl att MSTS måste fungera med kommande operativsystem?

Det skulle väl vara samma system som i dagens Windowsmiljö, alltså någon sorts emulator eller kompabilitetsprogram som konverterar all viktig grafik och systemfiler.

Men ett spel klarar inte sig genom tre operativsystem, det kommer ju ständigt nya, som Fredrik nämnt.

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Den lägsta är ju på 32 bitar i färg och Activity Editor klarar inte av.
Det går nog att köra i alla fall på vanligt sätt.
Dessutom är XP uppdateringsbart t.o.m. 2014

Jag har kört MSTS i 32-bit Vista utan problem.

Olaf Lindström 2008-11-16 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Jag har kört MSTS i 32-bit Vista utan problem.

Har du kört AE editorn som Totte pratar om eller spelet, det är en viss skillnad!

Schulz 2008-11-16 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Har du kört AE editorn som Totte pratar om eller spelet, det är en viss skillnad!

Om det är den vanliga editorn där man kan ändra och skapa aktiviteter så fungerar det klockrent på Vista 32-bit.

Totte 2008-11-16 22:30

Citat:

Om det är den vanliga editorn där man kan ändra och skapa aktiviteter så fungerar det klockrent på Vista 32-bit.

Om man zoomar in så låser sig datorn vid 32 bitar och får don´t send och AE asvlutar.

Schulz 2008-11-16 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Om man zoomar in så låser sig datorn vid 32 bitar och får don´t send och AE asvlutar.

Funkar även i 64-bit faktiskt. :)

Totte 2008-11-17 00:21

Citat:

Funkar även i 64-bit faktiskt. :)

Jag testade med 32 bitar och det funkar faktiskt. Blev förvånad. För drygt ett år sen så var det problem då. Kanske blev det bättre efter Windows uppdateringar. Bra, då kan jag fortsätta med 32 bitar än så länge.

Dson 2008-11-17 05:52

Det där att AE låser sig om man zoomar in när man har 32 bitar eller högre, verkar bero på huruvida man valt att visa signaler eller inte.
Har man valt bort "signals" så blir det inga problem, vad jag märkt när jag prövat tidigare...

Totte 2008-11-17 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Det där att AE låser sig om man zoomar in när man har 32 bitar eller högre, verkar bero på huruvida man valt att visa signaler eller inte.
Har man valt bort "signals" så blir det inga problem, vad jag märkt när jag prövat tidigare...

Där säger du nå´t! Då när jag jobbade med signalplacering åt rutten NMJ, då ställde försignalerna till problem. Det är därför saknar NMJ försignalerna.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:44.