![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Hej.
Jag är en helt nybörjare på att överföra saker till trainz men jag undrar hur man överför de modeller man har gjort klart i gmax till TRS06. När jag väljer Export file i GMax så blir filen en .P3D fil... Hur gör man om de till en annan filtyp som trainz tar?
Senast redigerad av Affe den 2007-03-11 klockan 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Du måste ladda ner trainz asset creaton studio som är ett gamepack till gmax.
Det är likadant som gmax men du kan exportera till trainz. Jag har tyvärr ingen direktlänk men jag tror du kan hitta den själv med hjälp av exempelvis www.google.se
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hallå Affe.
Du behöver ha Trainz Content Creation Pack installerat för att få Im och Pm filer. Finns på länken nedan, om den nu fungerar. http://www.auran.com/trainz/creation...ion_Studio.zip EDIT: eller på denna länk http://www.auran.com/trainz/contentcreation.htm
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2007-03-11 klockan 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Tack så mycket för svaren, arvid och bengan...
Men om jag har gjort en moddell och överfört den till .IM ... Hur för jag in den i spelet så att det blir en modell i trainz... För TRS 06 är det content creater plus som man ska använda för att lägga in moddeller, tror jag? Är jag inne på rätt spår lr behövs det att växlas om lite?
![]() |
#5 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Vet du överhuvudtaget vilka filer man måste ha med?
Om du vet det är det bara att lägga dessa i en mapp och sedan beroende på om det är till trs 2004 eller 2006 skiftar det lite. Om du inte vet kan du leta i forumet efter många trådar med bra fakta.
![]() |
#6 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Jag har letat men har inte hittat...
![]() Finns det några bra guider för att scipta fram en liten moddel till trainz?
![]() |
#7 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
bland annat i forumet finns det en om ett hus.
Gör den så lär du kunna göra fler saker. Jag kan hjälpa till ytterligare men jag vill att du läser dessa guider först.