![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Så har jag kommit till vägs ände – och börjar om på nytt. Har installerat 2010 på två datorer. Ingen av datorerna orkar med 2010 trots Aurans glada budskap vid installationen att allt är OK. Att köra 2010 innebär för mig enbart frustation. Som banbyggare hittade jag inte heller något nytt.
Jag har nu lagt in 2009 SP 3 i ena datorn. Detta innebär att jag inte kan installera mina banor. De är nämligen byggda i SP 4, vilket inte accepteras av Auran. Den i flera steg planerade uppdateringen av cabbanan blir inte av. Cabbanan, som tagit år att bygga, har installerats i 2010-datorn. Resultatet blev en drastisk ökning av spåravbrotten. I en av bangårdarna, som tidigare var ”ren”, ligger nu tre spåravbrott. Jag får rätta munnen efter matsäcken och börja om på nytt – dock med lite fler kunskaper i bagaget. Någon ny kraftfullare dator syns inte bakom horisonten. Men planer finns; nämligen att bygga DVVJ (Dals Västra Värmland Järnväg) med start i Melleruds stora bangård och mål i Bengtsfors. Håverud blir den stora utmaningen. Lan kommer att känna igen många av sina objekt. Han är välkommen med fler. När den är färdig är jag nog rätt nära 80-årsgränsen. Nisse |
![]() |
![]() |