![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hallå!
Jag har ett smärre problem med ett projekt jag har. Oavsett hur jag gör så uppstår detta problemet. ![]() Spelar ingen roll om jag provar med min egna eller någon annan boggie, dom vägrar visa sig.. Har provat att exportera om modellen och provat att göra om alla attachment points i meshen, och både loket och boggien är utan varnings-tecken i CMP för tillfället. Några förslag ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Auto-create? Gammal klassiker, annars så är det svårt att säga något utan att se configfilen. Kontrollera attachments, att de heter a.bog0 och a.bog1. Kolla att hjulen är korrekt animerade och är länkade till b.r.wheel (eller med annat vettigt namn) -dummern samt att den i sin tur är länkad till b.r.main. Kolla i CCP om du kan se meshen där, kan du det så är det med stor säkerhet något fel i configen, eller att hjulen är ute och cyklar så att säga, att de hamnat under jord, eller i loket.
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Löste problemet, jag kastade loket i CMP och installerade om det, då fick jag varnings-flagg och löste detta genom att lägga till ett tecken för att stänga, saknades ett i configen.
Nu är bara ett problem kvar, att boggien inte animeras korrekt trotts rätt enheter för skala, rätt animation i 3Ds och att jag gjort reset x-form. ska fortsätta undersöka detta problemet, inte van vid 3Ds 2012 ännu så det tar lite tid att vänja sig vid nya gränssnittet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |