Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Svävande lok eller krånglande boggier? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31093)

Marcus Gustavsson 2011-10-17 22:34

Svävande lok eller krånglande boggier?
 
Hallå!

Jag har ett smärre problem med ett projekt jag har.
Oavsett hur jag gör så uppstår detta problemet.
http://i185.photobucket.com/albums/x...2-17-19-02.jpg
Spelar ingen roll om jag provar med min egna eller någon annan boggie, dom vägrar visa sig..
Har provat att exportera om modellen och provat att göra om alla attachment points i meshen, och både loket och boggien är utan varnings-tecken i CMP för tillfället.

Några förslag ?

korvtiger 2011-10-17 23:01

Auto-create? Gammal klassiker, annars så är det svårt att säga något utan att se configfilen. Kontrollera attachments, att de heter a.bog0 och a.bog1. Kolla att hjulen är korrekt animerade och är länkade till b.r.wheel (eller med annat vettigt namn) -dummern samt att den i sin tur är länkad till b.r.main. Kolla i CCP om du kan se meshen där, kan du det så är det med stor säkerhet något fel i configen, eller att hjulen är ute och cyklar så att säga, att de hamnat under jord, eller i loket.

Marcus Gustavsson 2011-10-17 23:06

Löste problemet, jag kastade loket i CMP och installerade om det, då fick jag varnings-flagg och löste detta genom att lägga till ett tecken för att stänga, saknades ett i configen.
Nu är bara ett problem kvar, att boggien inte animeras korrekt trotts rätt enheter för skala, rätt animation i 3Ds och att jag gjort reset x-form.
ska fortsätta undersöka detta problemet, inte van vid 3Ds 2012 ännu så det tar lite tid att vänja sig vid nya gränssnittet.

spyfrog 2011-10-17 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 247246)
Löste problemet, jag kastade loket i CMP och installerade om det, då fick jag varnings-flagg och löste detta genom att lägga till ett tecken för att stänga, saknades ett i configen.
Nu är bara ett problem kvar, att boggien inte animeras korrekt trotts rätt enheter för skala, rätt animation i 3Ds och att jag gjort reset x-form.
ska fortsätta undersöka detta problemet, inte van vid 3Ds 2012 ännu så det tar lite tid att vänja sig vid nya gränssnittet.

Jag trodde inte det fanns några exporters från 3DS 2012?

Marcus Gustavsson 2011-10-17 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 247247)
Jag trodde inte det fanns några exporters från 3DS 2012?

Finns en beta på wiki:n

spyfrog 2011-10-18 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 247248)
Finns en beta på wiki:n

Ja, då är den ju på samma nivå som TrainzImport.exe varit i typ 5 år då... :grin:

Marcus Gustavsson 2011-10-19 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 247280)
Ja, då är den ju på samma nivå som TrainzImport.exe varit i typ 5 år då... :grin:

Haha jo, fast den fungerar ju iaf, så jag kan ju få in mina grejer i simulatorn.
Måste säga, att 2012 versionerna av Maya och 3Ds max är ordentligt bra!

spyfrog 2011-10-19 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 247351)
Haha jo, fast den fungerar ju iaf, så jag kan ju få in mina grejer i simulatorn.
Måste säga, att 2012 versionerna av Maya och 3Ds max är ordentligt bra!

Det är de säkert - det är väl bara prislappen som är något sämre.... ;)

Marcus Gustavsson 2011-10-19 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 247354)
Det är de säkert - det är väl bara prislappen som är något sämre.... ;)

Beror la på, är man student så kan man ju komma undan ganska billigt, för gratis är ju gott! ;)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:45.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009