![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Tjosan!
Många har frågat hur man gör för att exportera modeller från SketchUp till Gmax för att därvia få in dom till trainz. Jag har hittat en lösning, dock har jag inte fått med texurerna (vet ej om det går, men bryr mig inte så mycket om just den punkten själv) Om man går in på http://marginal.org.uk/x-planescenery/tools.html så använder man dom 2 översta verktygen. Ena av dessa exporterar en sketchup till .obj (för Xplane, flygsim) och man kan sedan i blender med andra verktyget importera .obj filer. Vill man sedan gå vidare till gmax så tar man i blender och exporterar till .3ds och importerar den sidan till gmax. Detta kan verka krångligt, och ja det är det väl, men det fungerar ![]() dock så verkar sketchup gilla att äta polygoner.. så man få sitta och redigera bort onödiga i efterhand rätt länge.. Allt för mig denna gång ![]()