![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Det verkar inte som att ai förare stannar vid de osynliga signalerna som t.ex finns på Stockholms tunnelbana v2.0 så vad fyller dessa osynliga signaler för funktion är min fråga, för den som spelar ser dom ju inte och ai förarna kanske ser dom, men stannar inte för dom. mvh Johnny
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Hej,
jag vet inte vilka signaler som Sthlms tunnelbana använder men de osynliga signaler jag använder i mina banor fungerar tillsammans med AI trafiken precis som en vanlig synlig gör. Använder t.ex osynliga signaler i spårvagnsrutter där jag inte vill ha gatorna fulla med signaler. //Henke |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Där hade jag fel, om osynlig signal är utplacerad så stannar ai förarna för dessa. mvh Johnny
Senast redigerad av Jonmpa den 2009-12-02 klockan 21:02. Anledning: Om osynlig signal är utplacerad så stannar ai föraren för den |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
Du får tänka på att spårvagn och tunnelbana skiljer sig ganska mycket från järnvägen vad gäller signalering och säkerhet. Sedan är frågan hur mycket av detta som faktiskt är implementerat i spelet.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Nej sanningen var faktiskt förmodligen att ai föraren haft för bråttom och brakat förbi en röd infartssignal vid Hornstull var det i mitt fall iallafall fick jag ett tåg in i mitt tåg, vid Fruängen stannade de flesta ai förarna före stoppbocken där, men en del var fräcka och stannade inte för stoppbocken utan brakade in i den har jag för mig. Detta var i trs 2006, men detta kan ju vara förbättrat. mvh Johnny
|
![]() |
![]() |