Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-02, 20:34   #1
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard Projekt Nattåget!

Ni kanske har läst i tidigare tråd om en ny stor samarbetssatsning, nattågstrafik på befintliga rutter. Alla företag som vill delta i projektet samarbetar genom att ställa upp med fordon eller/och arbetskraft. T.ex så kanske NER vill köra ett nattåg från Düsseldorf till Kvarndalen och dom har ingen dragkraft, då hjälper t.ex STAB dom med dragkraft och SVTTL med ombordpersonal. På det viset så kan man samarbeta med varandra. Vi kan ta ett annat exempel:
STAB vill köra ett tåg mellan Svartsjöliden och MG, men några vill åka redan från Jarlsberg. Isåfall ställer t.ex UBOPGE upp genom att köra en anslutning från Jarlsberg till Svartsjöliden så att resenärerna kan byta tåg enkelt och utan några större problem. Med denna enkelhet så kommer också att Nattåget ha en egen taxa som är baserad efter företagens önskemål.

Och alla inkomster som vi får in på nattågen delas lika mellan alla företag som är inskrivna i projektet. Projektet är ett prov till att börja med, men om det går bra så kanske vi kan fortsätta med det. Att skriva in sitt företag i projektet är gratis. Men för att få fortsätta vara kvar så måste man hjälpa till med något, t.ex köra anslutningståg, köra Nattågen, bidra med personal (både med ombordpersonal och lokförare).

Företag som deltager i projektet för tillfället är:
ETAB (Europa Tåg AB)
SVTTL (Svenska Virtuella Tågtrafikledningen)
UBOPGE (Ulusoy, Odlander och Bodells Passagerar och GodsExpress)
STAB (Swedish Train AB)

Sträckor som är med i projektet för tillfället är (fet text betyder att det är en av Nattågets sträckor, dom andra är bara anslutningslinjer:
1. Kvarndalen-Düsseldorf (ansl. från 2)-Västerköping
2. NEJ-Düsseldorf (ansl. till 1)
3. Svartsjöliden (ansl. från 4)-Mönchen Gladbach
4. Jarlsberg-Svartsjöliden (ansl. till 3)
5. Oberbarmen-Nedanby
6. Oberbarmen (ansl. från 7)-Mönchen Gladbach
7. Solingen Ohligs-Oberbarmen (ansl. till 6)
8. Oberbarmen-Västerköping via Düsseldorf

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-04-03, 07:39   #2
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Jag ställer mig posetiv till detta projekt, och därmed kommer ni att få till trafik på KMJ. Er starttid från Kvarndalen lutar mot att bli 23:14, men detta kan ändras.

MVH Erik

VD,Railway Transport System

Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-03, 09:51   #3
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

SGTK....Låter er gärna köra på JBJ när den öppnas.
Men kan för närvarande inte lova att gå med i detta.
Men vi kommer att titta närmare och fatta ett beslut.

O. Kjelstad
VD...SGTK
http://sgtk.cjb.net/
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-03, 14:28   #4
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Kanske snart dags för SVTTL att dömma av var gränsen mellan samarbete, allians och kartell går. Det sistnämnda är ju som sagt förbjudet.



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-03, 14:47   #5
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard


Det kan väll inte vara fel att nattågen har ett gemensamt nummer.
Men det är viktigt att ett bolag ansvarar för en stäcka och har hela ansvaret för denna.
Sen måste det vara en dialog mellan ruttägarna och transportörena för att få en fungeramde tidtabbel.
Som jag ser det så måste först någon utses för att hålla och samordna dessa saker. Det är en hel del som skall klaffa.
Ingen vill väll att ett tåg skall stå och vänta för att komma in på nästa rutt.



O. Kjelstad
SGTK
http://sgtk.cjb.net/
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-03, 15:15   #6
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 808
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

SVTTL kommer troligen att sluta med all trafik på banorna. Ni är så många som trafikerar nätet att SVTTL har nog med jobb att hålla kontrakten uppdaterade. SVTTL skulle alltså endast bli infrastrukturförvaltare men inte trafikutövare. På det sättet slipper man också alla ev rykten om kartell osv...

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-03, 17:13   #7
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Kartellen jag syftade på var snarare projekt nattågen där bolagen faktiskt delar upp marknaden mellan sig.

Däremot är det inte helt fel att ett företag inte både är "banverk" och operatör.

Purshe: Är "många" bolag ett problem, rent administrativt? I sånna fall kanske en regel om att en person inte får vara verksam i två bolag är på sin plats? Alltså, samma regel som idag gäller för lokförarna. [?]



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-04, 11:29   #8
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Okej, nu struntar vi i "tågnummerinlägget" för nu tar jag bort det.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-05, 19:37   #9
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Projektet läggs nu ner från min sida, detta eftersom många anklagar detta för en kartell samt att vissa (inga namn nämda) inte tror att min lillebror klarar av att sköta ett företag.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB

EDIT:
Sträckan Kvarndalen-Düsseldorf som var med redan från början kommer jag att börja köra på ändå.
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-05, 19:54   #10
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

Jag är hemst ledsen för att det tolkades som om jag tycker att DJ Clinton skulle vara en lögnare...så är det inte. Jag respekterar honom.

Det jag sa och gjorde var att frågasätta det hela.

Ber här med DJ Clinton om ursäkt för att jag utryckt mig klumpigt.

O. Kjelstad
SGTK
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Midtown Madness 2 projekt (buss) Mikael Off-topic 23 2003-05-03 11:15
Projekt Kinesisk X2! prymikom MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2002-09-18 18:57
Projekt Linx X2000 Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2002-06-03 18:44



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009