![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Ni kanske har läst i tidigare tråd om en ny stor samarbetssatsning, nattågstrafik på befintliga rutter. Alla företag som vill delta i projektet samarbetar genom att ställa upp med fordon eller/och arbetskraft. T.ex så kanske NER vill köra ett nattåg från Düsseldorf till Kvarndalen och dom har ingen dragkraft, då hjälper t.ex STAB dom med dragkraft och SVTTL med ombordpersonal. På det viset så kan man samarbeta med varandra. Vi kan ta ett annat exempel:
STAB vill köra ett tåg mellan Svartsjöliden och MG, men några vill åka redan från Jarlsberg. Isåfall ställer t.ex UBOPGE upp genom att köra en anslutning från Jarlsberg till Svartsjöliden så att resenärerna kan byta tåg enkelt och utan några större problem. Med denna enkelhet så kommer också att Nattåget ha en egen taxa som är baserad efter företagens önskemål. Och alla inkomster som vi får in på nattågen delas lika mellan alla företag som är inskrivna i projektet. Projektet är ett prov till att börja med, men om det går bra så kanske vi kan fortsätta med det. Att skriva in sitt företag i projektet är gratis. Men för att få fortsätta vara kvar så måste man hjälpa till med något, t.ex köra anslutningståg, köra Nattågen, bidra med personal (både med ombordpersonal och lokförare). Företag som deltager i projektet för tillfället är: ETAB (Europa Tåg AB) SVTTL (Svenska Virtuella Tågtrafikledningen) UBOPGE (Ulusoy, Odlander och Bodells Passagerar och GodsExpress) STAB (Swedish Train AB) Sträckor som är med i projektet för tillfället är (fet text betyder att det är en av Nattågets sträckor, dom andra är bara anslutningslinjer: 1. Kvarndalen-Düsseldorf (ansl. från 2)-Västerköping 2. NEJ-Düsseldorf (ansl. till 1) 3. Svartsjöliden (ansl. från 4)-Mönchen Gladbach 4. Jarlsberg-Svartsjöliden (ansl. till 3) 5. Oberbarmen-Nedanby 6. Oberbarmen (ansl. från 7)-Mönchen Gladbach 7. Solingen Ohligs-Oberbarmen (ansl. till 6) 8. Oberbarmen-Västerköping via Düsseldorf Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Jag ställer mig posetiv till detta projekt, och därmed kommer ni att få till trafik på KMJ. Er starttid från Kvarndalen lutar mot att bli 23:14, men detta kan ändras.
MVH Erik ![]() VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
SGTK....Låter er gärna köra på JBJ när den öppnas.
Men kan för närvarande inte lova att gå med i detta. Men vi kommer att titta närmare och fatta ett beslut. O. Kjelstad VD...SGTK http://sgtk.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Kanske snart dags för SVTTL att dömma av var gränsen mellan samarbete, allians och kartell går. Det sistnämnda är ju som sagt förbjudet.
![]() ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() Det kan väll inte vara fel att nattågen har ett gemensamt nummer. Men det är viktigt att ett bolag ansvarar för en stäcka och har hela ansvaret för denna. Sen måste det vara en dialog mellan ruttägarna och transportörena för att få en fungeramde tidtabbel. Som jag ser det så måste först någon utses för att hålla och samordna dessa saker. Det är en hel del som skall klaffa. Ingen vill väll att ett tåg skall stå och vänta för att komma in på nästa rutt. O. Kjelstad SGTK http://sgtk.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
SVTTL kommer troligen att sluta med all trafik på banorna. Ni är så många som trafikerar nätet att SVTTL har nog med jobb att hålla kontrakten uppdaterade. SVTTL skulle alltså endast bli infrastrukturförvaltare men inte trafikutövare. På det sättet slipper man också alla ev rykten om kartell osv...
![]() M v h /Pursche www.svttl.se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Kartellen jag syftade på var snarare projekt nattågen där bolagen faktiskt delar upp marknaden mellan sig.
Däremot är det inte helt fel att ett företag inte både är "banverk" och operatör. Purshe: Är "många" bolag ett problem, rent administrativt? I sånna fall kanske en regel om att en person inte får vara verksam i två bolag är på sin plats? Alltså, samma regel som idag gäller för lokförarna. [?] ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Okej, nu struntar vi i "tågnummerinlägget" för nu tar jag bort det.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Projektet läggs nu ner från min sida, detta eftersom många anklagar detta för en kartell samt att vissa (inga namn nämda) inte tror att min lillebror klarar av att sköta ett företag.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB EDIT: Sträckan Kvarndalen-Düsseldorf som var med redan från början kommer jag att börja köra på ändå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Jag är hemst ledsen för att det tolkades som om jag tycker att DJ Clinton skulle vara en lögnare...så är det inte. Jag respekterar honom.
Det jag sa och gjorde var att frågasätta det hela. Ber här med DJ Clinton om ursäkt för att jag utryckt mig klumpigt. O. Kjelstad SGTK |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Midtown Madness 2 projekt (buss) | Mikael | Off-topic | 23 | 2003-05-03 11:15 |
Projekt Kinesisk X2! | prymikom | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-09-18 18:57 |
Projekt Linx X2000 | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-06-03 18:44 |