Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Virtuella Tågbolag (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Projekt Nattåget! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=6701)

DJ Clinton 2004-04-02 20:34

Projekt Nattåget!
 
Ni kanske har läst i tidigare tråd om en ny stor samarbetssatsning, nattågstrafik på befintliga rutter. Alla företag som vill delta i projektet samarbetar genom att ställa upp med fordon eller/och arbetskraft. T.ex så kanske NER vill köra ett nattåg från Düsseldorf till Kvarndalen och dom har ingen dragkraft, då hjälper t.ex STAB dom med dragkraft och SVTTL med ombordpersonal. På det viset så kan man samarbeta med varandra. Vi kan ta ett annat exempel:
STAB vill köra ett tåg mellan Svartsjöliden och MG, men några vill åka redan från Jarlsberg. Isåfall ställer t.ex UBOPGE upp genom att köra en anslutning från Jarlsberg till Svartsjöliden så att resenärerna kan byta tåg enkelt och utan några större problem. Med denna enkelhet så kommer också att Nattåget ha en egen taxa som är baserad efter företagens önskemål.

Och alla inkomster som vi får in på nattågen delas lika mellan alla företag som är inskrivna i projektet. Projektet är ett prov till att börja med, men om det går bra så kanske vi kan fortsätta med det. Att skriva in sitt företag i projektet är gratis. Men för att få fortsätta vara kvar så måste man hjälpa till med något, t.ex köra anslutningståg, köra Nattågen, bidra med personal (både med ombordpersonal och lokförare).

Företag som deltager i projektet för tillfället är:
ETAB (Europa Tåg AB)
SVTTL (Svenska Virtuella Tågtrafikledningen)
UBOPGE (Ulusoy, Odlander och Bodells Passagerar och GodsExpress)
STAB (Swedish Train AB)

Sträckor som är med i projektet för tillfället är (fet text betyder att det är en av Nattågets sträckor, dom andra är bara anslutningslinjer:
1. Kvarndalen-Düsseldorf (ansl. från 2)-Västerköping
2. NEJ-Düsseldorf (ansl. till 1)
3. Svartsjöliden (ansl. från 4)-Mönchen Gladbach
4. Jarlsberg-Svartsjöliden (ansl. till 3)
5. Oberbarmen-Nedanby
6. Oberbarmen (ansl. från 7)-Mönchen Gladbach
7. Solingen Ohligs-Oberbarmen (ansl. till 6)
8. Oberbarmen-Västerköping via Düsseldorf

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB

Erik Götborg 2004-04-03 07:39

Jag ställer mig posetiv till detta projekt, och därmed kommer ni att få till trafik på KMJ. Er starttid från Kvarndalen lutar mot att bli 23:14, men detta kan ändras.

MVH Erik
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8945215206.jpg
VD,Railway Transport System

Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm

alaska 2004-04-03 09:51

SGTK....Låter er gärna köra på JBJ när den öppnas.
Men kan för närvarande inte lova att gå med i detta.
Men vi kommer att titta närmare och fatta ett beslut.

O. Kjelstad
VD...SGTK
http://sgtk.cjb.net/

andreasrosen 2004-04-03 14:28

Kanske snart dags för SVTTL att dömma av var gränsen mellan samarbete, allians och kartell går. Det sistnämnda är ju som sagt förbjudet. :D


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

alaska 2004-04-03 14:47


Det kan väll inte vara fel att nattågen har ett gemensamt nummer.
Men det är viktigt att ett bolag ansvarar för en stäcka och har hela ansvaret för denna.
Sen måste det vara en dialog mellan ruttägarna och transportörena för att få en fungeramde tidtabbel.
Som jag ser det så måste först någon utses för att hålla och samordna dessa saker. Det är en hel del som skall klaffa.
Ingen vill väll att ett tåg skall stå och vänta för att komma in på nästa rutt.



O. Kjelstad
SGTK
http://sgtk.cjb.net/

Pursche 2004-04-03 15:15

SVTTL kommer troligen att sluta med all trafik på banorna. Ni är så många som trafikerar nätet att SVTTL har nog med jobb att hålla kontrakten uppdaterade. SVTTL skulle alltså endast bli infrastrukturförvaltare men inte trafikutövare. På det sättet slipper man också alla ev rykten om kartell osv... ;)

M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

andreasrosen 2004-04-03 17:13

Kartellen jag syftade på var snarare projekt nattågen där bolagen faktiskt delar upp marknaden mellan sig.

Däremot är det inte helt fel att ett företag inte både är "banverk" och operatör.

Purshe: Är "många" bolag ett problem, rent administrativt? I sånna fall kanske en regel om att en person inte får vara verksam i två bolag är på sin plats? Alltså, samma regel som idag gäller för lokförarna. [?]


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

DJ Clinton 2004-04-04 11:29

Okej, nu struntar vi i "tågnummerinlägget" för nu tar jag bort det.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB

DJ Clinton 2004-04-05 19:37

Projektet läggs nu ner från min sida, detta eftersom många anklagar detta för en kartell samt att vissa (inga namn nämda) inte tror att min lillebror klarar av att sköta ett företag.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB

EDIT:
Sträckan Kvarndalen-Düsseldorf som var med redan från början kommer jag att börja köra på ändå.

alaska 2004-04-05 19:54

Jag är hemst ledsen för att det tolkades som om jag tycker att DJ Clinton skulle vara en lögnare...så är det inte. Jag respekterar honom.

Det jag sa och gjorde var att frågasätta det hela.

Ber här med DJ Clinton om ursäkt för att jag utryckt mig klumpigt.

O. Kjelstad
SGTK


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:00.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009