![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det någon, som har koll på DLS och vad som händer (gäller) egentligen.
När jag själv, bockar för alla versioner och Title. Så får jag fram max 1000 objekt. Bockar jag för, en version. Så får jag fram i regel 1000 objekt från den versionen. I vissa fall, bara runt 700-800 objekt. Bockar jag för username istället för Title + alla versioner och söker på mig själv t.ex. så får jag fram 962 objekt. Så med andra ord, om jag sökte på Title. Så skulle ju det innebära. Att av dom 1000 objekt, som jag finner. Så skulle 38 av dom, ej vara mina och resten skulle vara gjorda (ommålade) av mig. Men så är ju inte fallet. Kommer ni andra också upp i max 1000 objekt? Om ni kommer upp i mer, hur kringgår ni det hela då? Har kollat i inställningar som jag har för DLS och dom ser oförändrade ut för mig. Visa 100 per sida. Detailed. Last uppdate. All file size. Hittar ingen inställning om max 1000 objekt, som jag eventuellt skulle kunna ändra vid.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Då var man inte ensam, som funderade på det.
Samma här, 1.000 obj.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Men även TrainzDownloaderPro har slutat fungera.
http://forums.auran.com/trainz/forumdisplay.php?f=11 Det finns fler som inte är så glade över utvecklingen hos Auran. Senast redigerad av CGD den 2011-01-28 klockan 02:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jag tror dom försöker få bukt med deras bristande serverkapacitet. Att varje gång någon söker efter allt, gå igenom hela databasen och ska försöka hitta objekt som matchar just alla (dvs allt som finns där), tar sjukt lång tid.
Att bara lista de 1000 senaste inlagda artiklarna är bra lösning. Om vi säger att DLS består av 10000 artiklar (är mer än så), genom att då sluta söka efter objekt efter 1000 träffar i databasen, det är ju en tidsvinst på en tiondel! Om man nu vill hitta äldre objekt, sök ![]() Söker man efter tex "lamp" (med och nyare än 06) får man 33 objekt där de älsta är från mars 2007. Det dom skulle kunna gjort är att användaren kan byta tusental så man kan gå tillbaka, men man får bara välja band tusen objekt i taget.
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-01-28 klockan 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Det är ju en märklig väg att gå om man betänker att Auran alltid har tagit upp hur otroligt många saker det finns att ladda ner.
Så vad skall det stå nu? Köp Trainz 2011 och få otroligt mycket mindre än tidigare. Att de stoppar uppladdning av äldre saker kan ju vara OK men försvåra nerladdning tycker jag är sämre. Dessutom tycker jag om att ladda ner alla saker till en bana eller vad det nu kan vara till min egen hårddisk. Något som försvåras nu när Trainz Download Pro inte fungerar längre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Det konstigaste av av allt, är ju att man utökade??? serverantalet kring jul å nyårshelgerna, för att öka kapaciteten på nerladdningar bl.a.
Då måste man ju fråga sej, är det här resultatatet av kardemumman? Folk skriker ju över problem med åtkommst på DLS, nerbantat antal objekt som nämnts ovan, mm. Undrar vad det är för årgång på dom "nya" servrarna? (köpt på ÖB?, hahaha).
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
@CGD:
Vem har sagt något om mindre? - Möjligen att de saker från 04 och neråt slutar fungera, men vissa försöker hålla liv i dessa. Att inte Trainz Download Pro fungera kan ju ha nått att göra med att servarna är fulla? CM fungerar väl annars, eller vad är felet på denna? @ekankal: jajo, det kan ju vara så att dom har problem med att få nått att fungera, som gör att dom får köra på en gammal/sämre server medans dom försöker igång den första.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Det fanns/finns massor med fina saker från TRS2004, TRS2006 och TC som fungerar utmärkt i TS2010. Men om de nu blir omöjligt eller svårare att få tag i dessa saker ser jag det som att utbudet har blivit mindre.
Servarna är fulla? Vad menar du med det!? Auran eller N3V har ju under mycket lång tid gjort en stor sak att det finns massor med saker att ladda ner. Då skall inga servrar vara fulla. Att Trainz Download Pro slutar att fungera kan bero på att Auran ändrar hos sig så att åtkomsten för just Trainz Download Pro spärras. Detta har hänt några gånger tidigare. Jag vet inte men kan det finnas en önskan hos Auran att Trainz Download Pro inte skall fungera? Om Auran hade tyckt att detta var en bra sak som underlättade tillvaron för deras kunder kunde de ju med lätthet lagt in en egen Trainz Download Pro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Är det inte just det man har gjort med Content Manager i 2009 och 2010?
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]() Citat:
När den var färdig med sökningen. Så stod där " visar 45 objekt av 161570 objekt. Så där finns 161570 objekt på servern, men det jag sökte efter har 45 objekt.
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Är det?? Kan man med Content Manager i 2010 ladda ner alla delar till en bana eller något annat, till den egna hårddisken. Det har jag helt missat och det gör ju Trainz Dowload Pro helt meningslöst. Jag trodde bara man kunde ladda ner till spelet. Visa hur man gör är du vänlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]() Citat:
Tryck sen på + tecknet vid nr 1 på bilden, så kan du kan ställa in olika sökparametrar via en dropp lista. Eller kan du söka på specifik tillverkare av content. Om du gör det via deras kuidnr, glöm inte att sätta # innan nummert. Annars funkar det inte. Personligen har jag aldrig använt mig av TrainzDownloaderPro, jag vet faktiskt inte ens vad det är ![]() När du har funnit vad du söker, högerklickar du på objektet. Tryck på download. Så kommer det upp i rutan längst upp till vänster. Som står DownloadHelper. Tryck på Start, och CM hämtar hem det du vill ha. Samtidigt som den letar upp Dependencies, som du måste ha för att objektet skall fungera. Dock finns inte allt på DLS ibland, tyvärr. Så man får leta upp det på någon annan plats.
Bygger numera i Tane /Björn Senast redigerad av baloo406 den 2011-01-30 klockan 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
Eller om du hellre vill söka via DLS, öppna CM först, sen är det bara att klicka på Download, så dyker objektet upp i listan.
Sen är det bara att trycka på start, så letar CM reda på alla nödvändiga tillbehör som krävs (om det gäller en bana t.ex). Trainz Downloader Pro, var inte det något som man använde på TRS2004-tiden?
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Ja men hur får då ut det på den egna hårddisken? Fördelen men Trainz Downloader Pro var att det laddade ner vald bana, lok, vagn eller annat och alla tillbehör som finns/fanns på DLS till din egna hårddisk. Alltså utanför spelet för att förtydliga mig. Den metod du och ekankal beskriver installerar väl det du markerar, i spelet?
Om man använde det under TRS2004 tiden eller ej vet jag inte för på den tiden visste jag inte att det fanns. Huruvida man nu vill ha CDP filerna på sin egen hårddisk eller ej är kanske beroende på hur man vill arbeta. Jag för min del laddar ner det mesta som ser intressant ut till min hårddisk. Är det saker från tredje parts tillverkare måste det ju laddas ner till hårddisken och finns det på DLS så kommer Trainz Download Pro till pass. PS. ekankal metoden du visar är inte det samma metod som man använde till TRS2004? Senast redigerad av CGD den 2011-01-30 klockan 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det som du har laddat ner. Kan du ju markera och högerklicka på och sedan välja Save to cdp på valfri plats på hårddisken.
Antingen köra objekt för objekt eller spara i klump efter t.ex. användarnamn eller vad som önskas.