![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Jag har ungefärlig koll på hur dvärgsignaler fungerar i verkliga livet.
http://www.jarnvag.net/banguide/signaler.asp I simulatorns automatiserade värld blir det dock en viss förenkling. Hur tycker forumet att det bör fungera om det ska vara logiskt och begripligt? Stopp: rätt så enkelt, nästa växel står i fel läge Rörelse tillåten: lika enkelt, nästa växel står i rätt läge Eller ska vi krångla till det mera och blanda in linjens status efter växeln också? Annars blir ju en dvärgsignal placerad placerad på enspårssidan av en växel alltid visandes Rörelse tillåten. Men de diagonala signalbilderna? Rörelse tillåten, hinder finns Rörelse tillåten, kontrollera växlarna Vad i hela friden skulle de betyda i RS? /Anders |
![]() |
![]() |