![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack Bengan,
men ibland "sitter jag på den kroppsdel där hjärnan säte har" ![]() Alla delar skall naturligt vis vara isroad=1 och istrack=0 så slipper man rensa växelomläggare. Jag laddar upp dom istället NU!!!
![]() |
#32 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu blev det nästan, som jag hade tänkt mig.
24 till 32 vill jag ha högst upp, så att det alltid är dom högre som hamnar i toppen och den som man vill dela på, hamnar på dom undre. Som i detta fall. Bild 1. 32 trådars / 24 till 32 hamnar på dom övre och 8 till 32 på dom nedre. Nu hamnar både 24 till 32 och 8 till 32 på dom nedre, men ingenting på dom övre. Så 24 till 32 flyttas upp två steg. Bild 2. Här hamnade 16 till 32 också på dom nedre. Men det gör ingenting, då en sådan ändå behövs. Men det behövs även en 16 till 32 som hamnar på dom 16 övre. Då kan vi splitta en 32 till 2 stycken 16 och dra åt olika håll.
![]() |
#33 |
Veteran
|
![]()
Du kan väl ta en telegrafstolpe för 16 trådar istlälet för 16tofrom36 så hamnar väl ledningarna högst upp??? Eller sittar jag kvar på lilla hjärnan ???
![]() |
#34 |
|
![]()
Då blir det två stolpar.
![]() |
#35 |
|
![]()
Fan, det skiter sig ordentligt.
När man senare vill gå på med en vanlig 16 eller 8 på 16 till 32 eller 8 till 32. Då blir det två stolpar där också. Tror att det faktiskt blir bättre med enbart tråd utan stolpe, på en längd av 40 meter. Som man istället får dra mellan dom olika stolparna. Men då gärna ett flertal trådar i olika höjder, som snäpper fast. Så att man slipper det, som jag tidigare föreslog. Att man fick trixa och fixa, med splinepunkten genom att höja och sänka.
![]() |
#36 |
Veteran
|
![]()
För mig försvinner Endcapstolpen när man snäpper ihop med annat vertex.
Eru säker på att inte dina testkloner ligger kvar och spökar???????
![]() |
#37 | |
|
![]() Citat:
EDIT: Nix, det är dina som jag håller på med. Men det blir rätt, beroende på vilket håll man kliver på med den vanliga 8 trådars och dom andra trådarna också. 8 till 32. Ska ju dras fram till 32 trådars. Så långt inga problem. Vad jag sen gjorde, så att jag fick två stolpar. Var att jag utgick sen med vanlig 8 trådars från 8 till 32 och det var då, jag fick dubbelstolpe. När jag drar vanlig 8 trådars till 8 till 32, då blir det bara en stolpe. Så det beror helt och hållet på, åt vilket håll man drar splinen åt. Men däremot, så kvarstår problemet. När jag kör en 32 trådars och delar upp den till antingen 24 / 8 eller 16 / 16. När jag lägger till vanlig 16 eller 24 trådars med stolpe, så blir det en dubbelstolpe vid 32 trådars med en massa isolatorer till följd. Så även dessa, behöver göras med bara en stolpe och sedan frihängande trådar i andra änden.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-10-02 klockan 20:38. |
|
![]() |
![]() |