Prövade precis dessa varianten med vredet och kom fram till samma sak.
5. Jag väljer DCC-mode i menyn
6. Försöker köra enbart manövervagnen (som har blivit tilldelad en förare) Men reglaget hoppar tillbaka till 0 så fort jag försöker vrida på det för att jag inte har någon tillkopplad motorvagn -> släpvagnen går inte att flytta ur fläcken. Strömavtagaren går inte att fälla upp då manövervagnen saknar sådan.
7. Försöker nu flytta Xoa7+Cox7 tåget. Samma sak som på Cox7:an. Fäller sedan upp Strömavtagaren, DCC-kontrollen går nu att vrida runt utan att den hoppar tillbaka till 0, så långt helt korrekt. Men tåget kommer bara upp i 2km/h
8. Jag kopplar ifrån Cox7 från Xoa7:an och motorvagnen sticker iväg som en pil.
9. Den frånkopplade manövervagnen står där den står, går inte att rubba, ens efter att en lokförare tilldelats den.
Men när jag ger AI-förarna kommandot Drive to Trackmarker (X). Då kör manövervagnen dit med AI-förare utan motorvagn.
Manövervagn X31 går att köra om man fäller upp strömavtagare, fast denna saknas på manövervagnarna.
EDIT: X31 mellanvagn går att köra, när strömavtagare fälls upp, fast manövervagn saknas. X5 mellanvagn. Strömavtagare går inte att fälla upp utan manövervagn, så X31 mellanvagn borde ha samma funktion.
Senast redigerad av Bengan den 2016-04-03 klockan 17:48.
|