Till purche som ska testa tåg rullning i nerförsbacke
Info tåget är lastat koltåg 50 vagnar 7400 ton med två lok 1,25 hk/ton
Testade det det lastade koltåget nu ikväll (du har samma tåg).
Skulle vilja att du gjorde likadant som jag gör för att verifiera testet (möjligt att det blir annorlunda om man har varit på andra grejer i railworks innan man gör testet)
1: Jag startade railworks gick direkt till drive och free room där ligger de 5 aktiviteterna som jag skickat med (om jag gjorde rätt)
(du måste naturligtvis packa upp dem).
2: Jag körde uppför backen (1%)och när hela tåget var i nerförsbacken (ned mot cutbank 8 promille) bromsade jag ned tåget så jag hade jag 1-2 mph
3: Tåget tappade då fart,så jag körde med loket upp till 10 mph och drog av motorkraften då lät jag tåget vara och efter ca 5 minuter så stod det stilla!
4: körde sedan med max motor (100%) och fick upp bara ca 40 mph i slutet på backen
5: backade då tillbaka mot startpunkten ,jag körde då 33 mph med bara 38% mot motorkraft?
Men såg senare i testet att körde man framåt så blev det nog rätt (i 10 promille orkade loket 25 mph 100% motor) men kör man baklänges så blir det nog fel (men det kan jag stå ut med)
PS i testerna igår så backade jag tillbaka till slutläget DS
6: Testade igen i nerförsbacken 8 promille och tåget tappade fart igen.
info testade tåget i lutning 10 promille, så var hastigheten nästan konstant (en liten ökning var det)
Så detta är ju inte bra, men kör man tåget olastat så kommer det nog att vara okey tror jag (har inte testat ikväll, men igår så blev det rätt för mig)
Men det är ganska konstigt för ibland så ökar tåget fast dåligt (igår) och idag så tappar tåget hastighet.
|