Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-18, 18:31   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Tack Jockes ...

... jo då det går att köra både bakåt och framåt med det var mer som att köra dragster .
Normalt regleras svenska ånglok med Omkastarskruven i kombination med Regulatorn. Förarventilen tar man till när den behövs.

Sagt och gjort, det gäller att göra en hytt som fungerar enl. dessa principer och jag är på god väg

Var tvungen att göra en riktig omkastare istället för spaken. Regulatorn är tills vidare samma. Omkastaren går att vrida många varv för att ställa in graden av fram- och backgång från 100% back till 100% fram.

Likaså går Regulatorn att reglera i små steg från 0 till 100% fyllning.

Att lära sig köra med Omkastare-Regulator tar tid med det går

Några hyttbilder som illustrerar tekniken (ge akt på HUDden):
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20130918_0000.jpg (147.0 KB, 72 visningar)
Filtyp: jpg lan_20130918_0001.jpg (137.3 KB, 73 visningar)
Filtyp: jpg lan_20130918_0002.jpg (137.2 KB, 72 visningar)
Filtyp: jpg lan_20130918_0003.jpg (138.9 KB, 73 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2013-09-18 klockan 21:05. Anledning: Fel namn Injektor skall vara Regulator !!!!
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat