Hej!
Vad händer om du vidareutvecklar någon "avsomnad" konstruktörs alster? Jag tänker som så - att om jag vill ändra på något och använda det i min bana och försöker nå konstruktören för medgivande men inte lyckas. Ändrar i alla fall och sedan använder det i banan och lägger ut i forum.
Vad kan hända om upphovsmannen sedan kommer och säger att jag gjort det utan lov? Vad kan han/hon kräva av mig? Blir det domstol och böter?
Nej, jag är inte rädd för det. Har personen i fråga blivit okontaktbar genom att inte uppdatera sin e-postadress eller gett ut en vanlig postadress, telefonnummer eller vad som helst så man kan nå denne så får han/hon skylla sig själv, eller? Upphovsmannen får bevisa för mig att han/hon har angett en giltig kontaktuppgift.
Jag har i ett fall inte lyckats nå personen fast det står e-postadress i config-filen. Önskar inte lägga ner någon tid att försöka spåra personen genom telefonkataloger, polis, skattemyndighet eller vad det nu kan vara. Så himla viktigt verkar det inte vara känns det som.
Hälsningar