Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-09, 23:02   #40
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
1) Hur menar du att nightmeshen är beroende av bra insides bilder? Du gör alltså en inredning som nightmesh och inte bara fönstret eller missförstår jag?

2) Snickarglädjen, t.ex. mot nock och mellan övervåning och undervåning - är detta texturer eller polygoner? Det ser så realistiskt ut så jag kan inte avgöra det på dina bilder!
1. Nightmeshen är samma som interiören, men med upplysta väggar. Fungerar på samma sätt som med nightmeshfönster, men du har hela väggar istället. I behov av bilder lär du inte vara, annars har du ju inte ens kunnat bygga någon interiör.

2. Det är tveklöst textur med alphakanal, ger mycket snyggare och polygonsnålare resultat än att karva ut det i meshen, men man måste ju veta vad man sysslar med. Själv så använder jag inte alpha, då det bara har ställt till med sorteringsproblem, att saker som stå bakom ett annat föremål hamnar framför, pga att båda har alpha, problem med genomskinlighet mm. Men Lan har koll på det där tror jag, om jag inte missminner mig så uppstår bara sorting-problemet när man använder 24bit tga + 8 bit bmp alpha istället för en 32 bit tga med inbyggd alpha, är det rätt uppfattat Lan?