Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-17, 06:58   #9
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Det låter riktigt bra. jag har gjort Persbergs station och Gruvan och skall nu börja med Filipstad som är nästa station på vägen mot Kristinehamn. Jag är dålig på att göra omgivningar och annat så jag satsar på spår och körbarhet, player och AI, i första hand. Det är ändå inte så illa som det låter eftersom jag använder DEM-kartan och har 'viss' grundtexture liggande.
På önskelistan finns semafor för 'kör 40' in på station, S-tavlor som visar var tågvägen tar slut samt svenska växelklot.
Sedan försöker jag lära mig hur animated junctions fungerar. I manualen står det som följer:

"These junctions differ from normal junctions in that they are predefined fixed track pieces and have animated components. As an animated junction is a pre-defined fixed track piece, extra detail like guide rails can also be present in an animated junction.
Animated junctions are added and manipulated on the Surveyor baseboard in the same way fixed track pieces are. Note: You will find the animated junctions in the “Fixed Track”
category. The names of all animated junctions included with TS12 are prefixed with “Turnout”. "¨

Grejen är bara det att jag inte kan 'snappa' ihop dessa med vanlig räls. Två av tre fungerar men inte 'rakspåret'. Jag jobbar dock på saken för dessa skall användas på banan så man ser hur spåren ligger.......