Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-14, 10:24   #68
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

I händelse att någon bryr sig så har jag nu gjort om mina isolatorer till en typ som liknar de leoj har, vilket minskade polygon antalet....
Jag jobbar nu på att få mina två texturer att bli en till antalet för att ytterligare spara på CPUn samt få de att funka med LOD enligt nya sättet för splines - kan tillägga att detta är ganska krångligt eftersom det inte finns några bra beskrivningar från Auran. Inte ens på forumet får man någon hjälp.

Jag måste också ändra från genomskinlig textur till riktig mesh för själva tråden, liksom marmar har.
Men där är jag lite osäker på hur meshen skall se ut - enligt forumet så behövs det bra "two faces" tycker jag mig fatta det som, vilket väl skulle bli ett upp och nervänt V som form. Problemet är att jag inte kan skapa ett sådant utan det jag kan åstakomma är ett V med ett sträck längst ner, dvs en pyramid.... vet inte om det blir mkt polygoner pga detta.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat