Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-07, 22:49   #9
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Oh Je, Sealpower, har du flytt Ryssland och "flytt" hem till "Lule"? Märker att dina "småmysiga, lätt kommunistiska" synpunkter fått ge vika för ett mer "kapitalistiskt" tänkande - jag tänker i alla fall inte börja med "slem vinning" av det jag gör bara för att 3D OC finns, jag tänker fortsätta ge ut mina alster som FREEWARE, men möjligen kan jag lära mig ett och annat av vad andra gjort!

"Det folket vill ha är det vi är skyldiga att ge dom!" - Karl Marx.

Välkommen hem till den s.k. markanadsekonomin!!!

Vill du, så får du gärna utveckla vad du skriver här. Jag förstår i vart fall inte helt hur du menar med ditt inlägg.

Jag är själv väldigt positiv att dela med mig av konstruktioner man gör, så det kan komma kollegor med andra simulatorer än vad jag själv har tillgodo. Därav t.ex. min placering av 3D-modellering i det generella forumet.

Jag skulle dock bli starkt missnöjd om mina modeller skulle dyka upp för nedladdning i modifierat skick. Inte för att jag missunnar andra nöjet att modifiera något så det kanske passar bättre för deras bruk, men jag vill ju gärna bli tillfrågad när en sådan operation händer.

Det är skillnad med ett statiskt föremål, den är ju upplagd för att användas i en rutt och behöver inte få nått särskilt tillstånd för det. Det är ju syftet med uppladdningen.

Så tycker i alla fall jag och så som jag uppfattar sealpower, så är det i stort lika uppfattning.

En 3D backwards engineering kan visst vara användbar, men så länge användningen inte inkräktar på vem_som_faktiskt_byggt_modellen, så är det finemang.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat