Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-06, 21:25   #1
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sealpower Visa inlägg
Problemet med sådana program (och i synnerhet de kraftfullare grejerna som kan "rippa" data direkt ifrån grafikminnet och inte alls är beroende av filformat) är väl egentligen inte så stort när det kommer till freeware prylar som oss vanliga dödliga sitter och knåpar ihop hemma. Möjligen blir man lätt irriterad på att någon varit och rotat i ens mesher utan tillstånd, men så länge de inte gör små modifieringar och påstår att det är deras egen modell. (Var med om sådant innan jag hamnade i tågsimulatorbranchen)

De större problemen kommer dessvärre av att det inte finns några direkt hinder (förutom etiska och moraliska, men de gällde ju redan tidigare) att använda grejerna på payware grejer eller på allas vår egna CW RC. För det skulle vara lika illa som all annan piratkopiering.

Men för all del,
De inbyggda loken, vagnarna och byggnaderna i Railworks skulle ju inte vara helt fel att ha i Trainz och det är inte längre omöjligt... tvärtom det är gjort i en handvänning, men jag tänker då f-n inte göra det och jag hoppas verkligen ingen annan går i sånna tankar.

Den här delen av spelmodellerings-världen har länge varit förskonad från sådant som är vardagsmat i många andra spelcommunitys där folks arbete stjäls hit och dit och det är en av de anledningarna jag 2007 slutade modda förstapersonskjutare och kom hit istället och har sedan dess aldrig vänt mig om.
Oh Je, Sealpower, har du flytt Ryssland och "flytt" hem till "Lule"? Märker att dina "småmysiga, lätt kommunistiska" synpunkter fått ge vika för ett mer "kapitalistiskt" tänkande - jag tänker i alla fall inte börja med "slem vinning" av det jag gör bara för att 3D OC finns, jag tänker fortsätta ge ut mina alster som FREEWARE, men möjligen kan jag lära mig ett och annat av vad andra gjort!

"Det folket vill ha är det vi är skyldiga att ge dom!" - Karl Marx.

Välkommen hem till den s.k. markanadsekonomin!!!

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat