Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-06, 16:01   #12
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Ja Ekan,
kan vara så!? Nu kommer jag att avända en 2048x2048 textur så får vi se hur Trainz renderar den? Har satt ut tusentals nitar, lister och märkning. Kan inte ladda upp en full textur men en 1024x1024 och redan här bryts det vackra nitmönstret. Detta skall undersökas!
Ooootroligt snyggt .
------------------
Bara så att det inte blir något missförstånd, med "utstickande detaljer" menar jag sånt som "sticker" ut på själva modellen, t.ex räfflor, inte alls texturerade i samma omfattning.
Däremot "suddas" ju en del fina detaljer ut, om man blir tvungen att banta ner texturerna "för mycket".

EDIT:
Fredrik: Missförstå mej inte, jag försöker inte alls nervärdera Rc-loket på något vis.
Säger som jag har sagt tidigare, det är en av dom finaste modellerna till Trainz.
Däremot är det beklagligt när en modell, och konstruktörens av densamma, mycket detaljerade och exakta utförande, inte kan komma till sin fulla rätt p.g.a en alltför "omodern" grafikmotor.
Tycker personligen att det är lite konstigt, att Auran inte lägger ner mer krut på att åtgärda sådant, istället för att få en massa träd att stå och fladdra.

Senast redigerad av ekankal den 2010-10-06 klockan 16:12.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat