Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-24, 19:09   #11
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke327 Visa inlägg
...
Om jag förstår dig rätt kan jag använda din Station Manager för att lösa mitt problem? Jag använder ju TRS 2004 så då behöver jag inte vänta på att din version för TS2009 blir klar.

Men måste jag inte in och pilla i config i vagnarna (och stationerna) eftersom de är anpassade till stationerna? Om jag kör ett tåg till en station idag spelas "Dieser zug endet hier, wir bitten alle fahrgästen aus zu steigen." upp och inga passagerare går på. Fungerar din Manager ändå?

EDIT 1: Ljuden finns redan. "Tåget går mot..." "Nästa station..." osv men utropen är på tyska ist för svenska.

EDIT 2: Går det att göra en rule som motsvarar den som finns till U-Bahn men ist för U5, U7 osv. använda T10 T11 osv (Stockolms linjer)?
1. Du kan inte använda Station Manager (SM) för TRS2004 för utrop då den funktionen tillsammans med display funktionen, aldrig blev införd i SM.

2. Om SM blir verklighet behöver du inte "pilla" i några skript för U-Bahn-tåg eller U-Bahn-stationer. Om dessa stationer och tåg/vagnar har passagerarstöd och är kompatibla för övrigt med TRS2004/SP2 är det inga problem. Funktionen i SM är helt oberoende av vad dessa stationer och tåg gör för övrigt.

3. Du kan alltså använda vilka stationer och tåg du vill, inte nödvändigtvis material från U-Bahn. Om det är som du säger, att U-Bahns tåg och stationer bara kan fungera tillsammans är det väl enklare att "pilla" bort eller stänga av den funktionen och köra med ett oberoende system.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat