![]() |
Nybörjarfråga om 3D i TRS2004
Nu tänkte jag försöka lära mig lite om 3D-design i TRS2004. Jag har några nybörjarfrågor.
1. Kan man öppna/redigera redan befintliga *.im/*.texture filer, eller måste man ha tillgång till eventuella käll-filer? 2. Vilket/vilka program används för skapande av *.im/*.kin filer (mesh/animation)? |
.texture är bara rena text filer, så dom går att öppna med notepad/dyl.
.im/.pm borde gå att bakkonvertera (men jag vet inget verktyg för att göra så) för att skapa .im/.pm så behövde man förrut gmax som var gratis... nu måste man ha 3dstudio max... vilket konstar en del... vet inte om det finns något annat program än just dessa... tror inte det :/ |
a: .texture är ett format som stw med flera använt för att skydda sina texturer.
b: .im/.pm går EJ att bakåtkonvetera. c: gmax finns fortfarande att ladda ner, sök på gmax här på forumet så finns det en up-to-date-tråd med länk |
Citat:
|
Jag har också en fråga hur gör man om bilder t.ex. .jpg bider lr .bit bilder till .texture
|
svenolov:
http://www.turbosquid.com/gmax http://www.auran.com/trainz/creation...ion_Studio.zip om du har problem med att registrera dig: http://www.vmbollig.de/msts/tutorial...ion/gmax_1.reg eller http://www.vmbollig.de/msts/tutorial...ion/gmax_2.reg en bra guide för att ta sina första steg i programmet (visserligen för msts, men allt utom export/texturering är samma): http://www.vmbollig.de/msts/tut_en/index.html har du problem är det helt okej att fråga mig eller någon annan (som förhoppningsvis kan lite mer :)) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009