![]() |
KMJ version 4.0
Hej alla:)
KMJ kommer numera att bli ett samarbete mellan mej "Hawk" och "Mazz" Vi kommer att arbeta för ett bättre MSTS. Vi har ju redan samarbetat med spåren på KMJ 3. Så nu slår vi till och kör hela vägen ut. Ha de gott Hawk:) :):) Mazz kommer att publicera detaljerna, lite närmare.;) Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
Nämmen titta, det vankas superrutter! Ska bli kul att följa detta sammarbete!
//Json http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3941174813.gif Json, lackerare på BOPGE |
När man precis lärt sig v3.0´s loop!;)
Det blir en förlängning till då eller!?[:0][:p][8D] Skulle gärna se en förlängning av de båda spåren söder om karlfors(Behöver inte vara så långt!) Men helst ser jag att den nordligaste "kvasten" blir förlängd till några fler stationer!;) Olaf Lindström, Olis |
Mycket bra att ni två proffs på ruttbygge slagit era påsar ihop!
Då kommer det bli mer fart i byggandet framöver kan tänkas!???? Nu skulle ni bara haft med en eller två 3d-byggare, så vore det helt perfekt. http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
Jo, en helt bra och riktig kommentar, Pierre. Om man kikar på en del stora kvalitetsruttter så består dom ofta av egentillverkade objekt, dvs mycket miljö-arbete ligger i 3D-objekten. Att som ruttbyggare själv göra det arbetet är orimligt, då ruttbyggandet tar all tid i anspråk. Tyvärr har vi ju inte så många som producerar landskapsobjekt i dagsläget, det är bara ett o annat svenskt objekt är producerat hittills. Vilket är jättebra, tack till dom som gjort dessa objekt, ingen nämnd och ingen glömd. Men, det optimala vore att ha 3D-byggare knutna till projektet.
Ni som har gjort er plikt som goda simmare när ni installerat KMJ och har läst readme har kanske noterat att Mazz har medverkat i rutten på ett litet hörn genom tiderna. De spår som är nya i rutten är lagda av honom, medan en stor del är fortfarande orörda originalspår. Så, KMJ v3 är klar o släppt, men Hawk kan inte hålla fingrarna borta från RE, så det har blivit och blir några uppdateringar, det har ni säkert noterat. Som Hawk redan berättat, nu jobbar vi gemensamt i KMJ v4. Men, goa vänner, nu är KMJ v4 uppe på ritbordet. 2mil ny bana är redan lagd, var säger vi inte… Och mer blir det… KMJ kommer att genomgå den största förändringen genom tiderna i och med v4. Nu är nämligen KMJ framme vid att konvertera till Xtracks. Det kommer att innebära att samtliga bangårdar kommer att läggas nya spår på, linjesträckningarna kommer att få mer verklighetstrogna kurvor, service och uppställningsspår kommer att tillkomma. Överlag, trafikfunktionen spårmässigt kommer att ses över rejält. Arbetet kommer dock att göras med silkesvantar, så att landskapet är så oförändrat som möjligt. Stationerna kommer vi också att försöka behålla ”själen” i dom, men med förbättrad funktionalitet. Valet att lägga om så gott som alla spår är taget mot bakgrund att vi vill få bättre spårlägen, bättre trafikmöjligheter, längre bangårdar (=möjlighet till längre tåg) mm och att modifiera bitvis på olika ställen tar längre tid än att nylägga allt. Hela rutten kommer att vara fri från dynamiska spår dessutom, för att minska strulrisken med RE. Vidare kommer vi att spendera en hel del tid på dokumentationen den här gången. Det kommer att följa med bangårdsritningar med spårnamn på samtliga trafikplatser, som man sen bör använda i sina aktiviteter. Signalsättning och banmärkningar kommer att föregås av en projektering på papper först innan den faktiska sättningen sker. Detta för att skyltsättning ska hamna på ett regelriktigare sätt jämfört med verkligheten, signaler ska ha en bra synbarhet och inte placeras efter kurva, försignalavstånd tillräckligt för att kunna stoppa vid rödsignal på betryggande sätt, jämnare hastighetssättning mm mm. När blir det release då? Hum, vi har nyss börjat arbetet… :D Kvarndalen just nu är bara en samling med upprivna spår… Hela loop-området, oljehamnen osv är helt återskapat, så vi har redan kommit en bra bit på väg. Men, ni får vänta ett gott tag till 4:an, så njut av 3:an under tiden! Som ett exempel visar dessa bilder en före och efter –situation. Ni känner säkert till platsen, det är där spåren från oljehamnen och raffinaderiet strålar samman. Inkopplingen av spåren är omarbetade så att oljetågen inte behöver gå ner via kontainerhamnen utan kan gå direkt upp på linjen. Rundgångsspår adderat så att norrgående oljetåg enklare kan komma upp till raffinaderiet. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7315121745.jpg KMJ v3 http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7998121815.jpg KMJ v4 Så, nu är det er tur att bidraga till KMJ4!!! [}:)] Spårläggning pågår för fullt, som ni ser. Vad har ni för funderingar på vad som skulle vara fint/bra att vi tar hänsyn till i det arbete vi nu genomför? Som sagt, det kommer som vanligt vid nyrelease av KMJ bli en lite längre bansträckning och som vanligt även överraskningsmoment. Det blir förlängningar på fler ställen än bara ett kan vi även säga redan nu. Men, vad är det som DU saknar i KMJ3?? Vad är du missnöjd med i KMJ3? Nu har du tillfälle att påverka! Puh, nu blev det mycke text... [:0]:D [img] |
|
Citat:
Jag har svarar på den i LLJ-tråden, för den nyfikne. http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
Citat:
http://members01.chello.se/averdahl/rc4.gif Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
Extremt kul att det blir ännu en fortsättning på den finfina KMJ-rutten!!!
Det jag gärna skulle se ändrat är att det finns fler möjligheter att byta spår vid stationerna samt att fler stationer får sidospår. Detta skulle göra det möjligt att göra aktiviteter där snabbare tåg, tex X2000 som endast stannar vid de större stationerna, passerar långsammare tåg, tex pendeltåg som stannar vid alla stationer. Vad jag också tycker är viktigt är att man kan köra rutten utan att ha körmonitorn uppe. Det blir mer spännande när man inte vet vad som händer längre fram. Detta förutsätter då att varning för hastighetsnedsättning och försignaler placeras på avstånd så att detta är möjligt. I verkligheten står en fristående försignal alltid 1km före huvudsignalen. Om hastigheten är högre än 130km/h så finns dessutom en tavla för för-för-signalbesked som står tex 1km (beroende på hastigheten) före försignalen. Vid denna tavla så får föraren indikering i ATC-panelen om hastigheten måste sänkas. Det hade varit häftigt om man kunde göra en sådan tavla i MSTS och förse den med en lampa som indikerade om nästa huvudsignal visade kör, vänta kör (=man kan köra för fullt) eller om den visar något annat (=man måste sänka hastigheten till 130 och titta på den riktiga försignalen när den kommer). Sen håller jag med Rogge om att lutningarna är i häftigaste laget. Men om detta kanske är svårt att rätta till så hade tavlor som visar hur det lutar varit jättebra. Mvh Mikael |
Trevligt, trevligt!
Bra kommentarer från er båda, Rogge o Micke512! Jag tror att de flesta av era kommentarer ska kunna införlivas, med undantag för lutningarna. Av den anledning at det kan bli svårt att fixa det utan att det blir stora ingrepp i landskapet och det vill vi inte då det blir mycket jobb med det. Men, några lutningar kommer justeras, det är helt klart. Problemet t.ex mellan Munksäter och Karlsfors är ju att det är en lång och konstant lutning, som då ger en höjdskillnad som man måste nå upp till om man inte vill sänka hela Karlsfors, förståss... Och, det vill man inte.. :) Men, kanske kan man ta en extraslinga på nått väl valt ställe för att vinna höjd och därmed klara sig med en mildare lutning. Alldeles säkert ska jag hålla mig inom vettiga ramar för lutningar, så långt det går utan för stora ingrepp i naturen. Rogge, jag skulle vilja få lite exempel på hur du tycker att en lutning ska vara utförd, för att få en fin känsla av lutningen. Så långt det är möjligt och med reservation för tolkningsfel från min sida, så är det meningen att verklighetens regeler för tavlors avstånd, signalavstånd mm ska följas. När tid så kommer, så vore det bra med proffesionella lokförare som kan testa rutten utifrån proffesionell vy. På ett relativt tidigt stadium ska väl tilläggas, så det finns bra med tid för korrigeringar. Absolut behöver vi märka ut lutningar, saknas bara skylt för det... :) Fler spår för att kunna släppa förbi snabbare tåg vid stationerna blir det, lovar! Japp, en av ambitionerna med den här releasen kommer bli att kunna köra säkert utan körmonitorn. Det betyder att försignalering, varningsskylter osv osv måste vara satta så att man kan ta action av dom utan att det ska ske med små marginaler. Vi får se hur vi lyckas! :) Rogges övriga punkter med signalstolpar, hastighetstavlor... Ja, så ska det bli! [8D] Tack Rogge o Micke512 för dessa bra önskningar, förslagslådan kommer vara öppen en bra tid framåt, så ös på med önskningar! :D http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
Skulle gärna vilja se ett fyrspår, elelr vad man nu ska kalla det.
Ett "fyrspår" Från munksäter ner till Karlfors t.ex:) Skulle göra det roligare att göra aktiviteter då, så man kan försöka "slussa" in tågen på Dubbelspåret när man kommer ut från Munksäter mot Dejerud:) MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE |
Hej
Jag skulle villja att man skulle ha skyltar under signalerna som det stod vilken station som man var i närheten av typ KVD=Kvarndalen http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3232221359.bmp MVH Bengtel Ekhult-Albo |
Skyltarna skulle jag också vilja ha men det går tyvärr inte att använda hur många 'bokstäver/siffror' som helst. Men helt klart skulle fyrkantiga respektive runda gula tavlor vara väldigt välkomna även om man 'bara' skulle kunna skriva siffror på dessa. Då är det lättare att leta fel när ni säger att signalen xx blir aldrig grön. Notera att fyrkantiga tavlor används på stationer och runda tavlor används på linjen.
Lutningarna är visserligen kraftiga men inte omöjliga som i t ex originalrutterna. Det kommer 'snart' ut en mycket intressant aktivitet för KMJ med påskjutslok för att komma upp i backen från hamnen Kvarndalen. Kan man tänka sig att 'hyra' in t ex pussgurkan för vissa 3D-objekt om han skulle vara intresserad [?] Det han åstadkommer helt makalöst i mina ögon. [:p] En fristående försignal står väl 1300 meter före nästa signal? jag använder i alla fall 20 stolpar på SWE-rutten... [8] /Pursche SVTTL www.svttl.se |
Även om jag inte är mästare på att få fina saker(?) så kan jag hjälpa med olika saker!
Ni använder ju plattformarna tillexemepel!(borde väl betyda att de är ganska bra!;)) Olaf Lindström, Olis |
Olis: Du ska inte nervärdera dig själv. Du har gjort många riktigt fina saker till MSTS. Det ska du ha ett stort TACK för!
Och som du sa, så används ju dina perronger i KMJ.... http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
Citat:
Jag kunde ju alltid få in det jag byggt i msts om det inte var fel på TSM!(bilprovning, timrå godsmagasin, stationshus!:D) Sen så har jag fått mail från någon uländsk!(inte svensk person iallafall!) som sa att jag borde lägga ner att bygga ner jag är så dålig!:( Inte så roligt att få sådana mail! Olaf Lindström, Olis |
Citat:
Det jag tänker på är att göra som den undre bilden, dvs att man börjar luta vid punkt A för att sedan öka lutningen succesivt vid olika punkter, B, C, D osv. När man sedan kommit till slutet av lutningen skall den ju även fasas ut i etapper. Utfasningen av lutningar faller lite på att det blir svårt att anpassa det till tågets längd. Om det är ett ensamt lok så blir det lite fel att fasa ut i tex 100 meter medans loket är på plan bana igen. Men ideén i sig kanske går att tillämpa? http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7644173232.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/9122173303.jpg Ytterligare några saker jag kom på:
http://members01.chello.se/averdahl/rc4.gif Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
Det där med spårlutningen går att fixa genom att sätta ut 10st 10metersbitar istället för en 100meters spårbit!;)
Skulle ju dock bli många fler tile objects i längden. Alltså något man borde göra om man har "råd" ur "tile object" synpunkt!:) Olaf Lindström, Olis |
Några kommentarer då, hittills...
Tack för ert engagemang, det är perfekt! :D Angående fyrspår... Joo, det är fräckt ur aktivitetssynpunkt med 4-spår, men givet att KMJ ändå ska ha sina "rötter" från Värmlandstrakten, så är kanske 4-spår inte helt på sin plats i KMJ. Metoden med lutningar för en mjuk övergång från plant till den lutning som man vill ha är ju en självklarhet tycker jag. Det är något jag utnyttjat så gott som från den första spårbiten jag la på LLJ och återfinns även i nuvarande KMJ. An en eller annan anledning så återfinns dock de trista "knickarna" här o där i KMJ pga t.ex originalspåren. Kuju har inte tagit nån somhelst hänsyn till detta. Om man inte tillåter sig till större förändringar än 0,3 MSTS-mått, så blir synintrycket helt ok. 10m kan bli något kort spårbit på en huvudlinje, jag använder runt 20-30m-spår på huvudlinjer om jag inte vill avsiktiktligt göra en tvärare övergång. På sidospår är 10m helt ok, bortsett från att man får vara lite observant på terrängen på sådana ställen. Problemet med lutningar är nog egentligen snarare att man omedvetet skapar terrängens lutning i förhållande till spåret. Har man en lång lutning, så gör man det bekvämt med att utnyttja "Y" för att justera marken med lämpliga embankmentvärden, men då blir ju oxå marken justerad i samma lutning som spåret har, och man missar lite känslan av att det går uppför eftersom terrängen går samma uppför... Värt att tänka på när man formar terrängen... Orienteringstavlor och ljudsignaltavlor ska vi självklart ha! Skyltar under signaler är givet, så ska det vara. :D http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
Olis: Tråkigt att höra om mailet du fått! Jag har också fått sånna mail. Kan dom vara anvundsjuka??????
Skulle du kunnat maila TSM filerna till t.ex. Micke321 (om han vill förståss?), så kan han säkert få in dom i msts..... Hawk: Lessen att jag gjort din tråd OT. Ska skärpa mig! http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
Jo nu kom jag på nått!
Skulle inte KMJ 4 kunna få lite smalspår? Nu när ni börjat använda Xtracks.... Sen skulle jag gärna vilja sett en spårvagnslinje i nån av städerna. Åtminstånde för AI trafik?????? Om för AI, så skulle man kunnat gjort en dubbelspårig linje, med en hållplats utanför stationen och ändarna dolda.... http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
Hej. Det låter alldeles fantastiskt med detta samarbete, och många konstruktiva och lysande förslag har hittills framkommit. Jag kan bara hålla med om att orienteringstavlor och försignalering skulle göra mycket för realismen, så att man kan köra "på sikt" och slipper snegla på track monitorn.
Nu till mina synpunkter: Fyrspår i all ära, jag skulle hellre se en anslutande enkelspårig linje, vilket väl borde kunna passa in i det värmländska temat. En lite slingrig bana genom skog och tassemarker, via en station med mötesmöjlighet (lättare industri/gruva?) till en bruksort. Borde kunna ge möjlighet till intressanta trafikeringsmöjligheter med Y1:a eller TMY-draget godståg. Lycka till med arbetet, önskar... // Ferengi http://www.onodigtvetande.se http://www.arleborg.com |
Håller helt med dig Ferengi! En enkelspårig linje är ju perfekt på en sådan järnväg.:D[:p][:p]
/Viktor VD på North European Railroad http://w1.500.telia.com/~u50016605/ http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/1790195049.jpg |
Citat:
Exakt. Fast det ska vara lite ogräs på/vid spåret. :) Med mötesspår osv. För ibland kan det bli lite tråkigt att bara köra dubbelspår. Edit Man skulle även kunna göra ett museispår vid järnvägsmuseet vid Karlfors. En liten slinga bara med ett rundgångsspår. :) Med vänliga hälsnignar DJTimboy http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4291180317.gif |
Låter mycket trevligt tycker jag!
Kmj version 3.0 är mycket bra gjord så nästa version kommer att vara ännu bättre.:):):):):):) |
Japp, håller med, många bra och konstruktiva förslag har kommit fram! :D Arbetet pågår, men förslagslådan är öppen länge till... ;) Så, vaknar ni mitt i natten med en fiffig ide för KMJ, in med den i tråden!
Liten statusrapport då. Jag har påbörjat omläggningen av spår i den svåraste delen, och det är Kvarndalen och ovanför densamma. Men, det området börjar närma sig sitt fullbordande nu för spårarbeten och inte har det blivit allt för mycket ingrepp i naturen heller... Börjar med en före - efter bild från Kvarndalen, förvisso inte taget från exakt samma position. Jämförelsen för att ni ska få en hygglig uppfattning om hur stationsmiljöerna är tänkta at bli: http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/1729154916.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6857154934.jpg De här två första bilderna visar dagens Kvarndalen. Ni känner säkert igen er... http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/5431154957.jpg Nu finns det 6 genomgående spår vid perrong, där mittenperrongen lätttillgängligt når både bibanan och huvudlinjen, samt en nya uppställningsspår för vändande persontåg. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/5304155014.jpg Hamnspåret är inte längre 3 spår, utan endast ett.. Mer balanserat i förhållande till möjlig trafikintensitet och stationens storlek i övrigt. Lutningen ner till hamnen är radikalt minskad, så nu ska vi inte behöva ha slirande lok på hamnspåret... 3 uppställningsspår i slutet av godsdelen, även om godsbangården i första hand används för genomfart av godstågen. Växling sköts på andra ställen. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7734155038.jpg De två perronger som primärt är avsedda för huvudlinjen eller bibanan nås med raka spår genom växelgatorna. Här infarten från bibanan som når den yttersta perrongen. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/9611155054.jpg Kvarnen har flyttat på sig och har nu eget spår. Rundgångsspår är adderat mellan första och andra perrongen. http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
Kommer skilnaden att vara stor när nästa version släpps
|
Citat:
Det kommer t.ex att finnas mycket större möjligheter till växlingsaktiviteter för Kvarndalen och dess hamn. Det kommer att finnas betydligt större möjligheter till varierande aktiviteter, då det kommer att finnas fler spårlägen och perronger på befintliga stationer. Där så är möjligt och där det så passar, ska väl tilläggas. Även om spåren i Kvarndalen nu har blivit betydligt fler, så kommer jag inte ohämmat "hälla på" mer spår, det ska fortfarande vara rimligt. Men, Kvarndalen var en stor station med hamn, nu är bangården mer balanserad för sin funktion och uppgift. http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
Det låter mycket bra med en dokumentation om hur spåren är tänkta att användas! Det blir lätt lite rörigt när man kör en växlingsaktivitet och inte vet vart spåren går eller vad de är till för.:)[8D][8D]
/Viktor VD på North European Railroad http://w1.500.telia.com/~u50016605/ http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/2795161244.jpg Min hemsida med tågbilder: http://w1.500.telia.com/~u50025335/ |
Hej jag fastnade på ordet spårvägar jag gissar på en felstavning.
För övrigt så låter det jätte bra. ha en bra dag Vd VSJ [img] attachments/7075881.gif[/img] Jonsson |
Citat:
http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
I better write this in english, so you won't misunderstand my danish :D
I love your route. I think it is one of the best routes for MSTS, I put it as number 2 on my favorites list. There are two things that I would love to see in this new version: In the Kvarndalen area, which is the most "city-like" area, it would be great to see some kind of regional/city-train. My idea was to make a double-track line that starts perhaps 3 or 4 km south of Kvarndalen station, there you could make a starting station, you could call it Kvarndalen Syd or whatever :) That station could be the starting-station for the city-train, and also the station where all the city-trains have workshop and depot. Then the little double-track line connects with the mainline tracks, and stops at Kvarndalen station. Then it splits from the mainline tracks again and continues on it's own route, which could be around the little towns near Kvarndalen. Then perhaps it could meet the mainline again at one of the bigger stations on the route. I am not talking about a huge city network like in Stockholm! :) Just a little local route with short distance between the stations. It dosn't have to be so long. My second idea depends on where the KMJ route is supposed to be in Sweden? Not many routes for MSTS have borders. It could be fun to have a border-station, so we could have international freight and passenger traffic between Norway and Sweden. You could perhaps make it a 3-track route, with 2 double-highspeed-tracks for X2000 and LINX and a single-track for freight trains. It dosn't have to be so long either. You could perhaps make most of this line in tunnel, so it won't get too big for the route (objects etc.) Good luck with the route building! :) I love trains!. |
En flygplats hade varit trevligt också, gärna på en bibana (typ Arlandabanan i Stockholm!)....
http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
Jag skulle uppskatta en bibana för ång/veterantrafik.:)
/Jonatan http://msts.e-buzz.net/forum/attachments/6344104648.gif Ånglok är bäst! |
Citat:
/Viktor VD på North European Railroad http://w1.500.telia.com/~u50016605/ http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/2795161244.jpg Min hemsida med tågbilder: http://w1.500.telia.com/~u50025335/ |
Har ni satt upp någon tidsplan?
MVH Erik http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8945215206.jpg VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
Hi @ll,
sorry i don`t speak Swedish. I came from Germany and i wan`t to say thats the Track(Route) KMJ3.0 is very, very great and very very Nice. The best what i see for MS-TS. I hope u bring us more from this very good Tracks and Loko. :) Have Fun :D Gimme a nice Train! |
Hi all and thanks for the respons! :D
Marc, I think your idea will be implemented, mayby in a slightly different way... Hope it wil work... Back to swedish, sorry... [B)] Flyplats... Nja, kanske... Ganska mycket att bygga ifall det ska bli trovärdigt. Jag menar, en flygplats med järnvägsförbindelse är ju enrackarna stor apparat... Nåja, vi får se... :) Bibana... JO, inte alls omöjligt... :D Nu är Kvarndalens spårläggning inklusive dess infarter och hanmnen helt klara ur spårsynpunkt. Kvarndalen är ju en stor stad och nu är stationen lite "fetare" oxå. Två bilder: http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8985133834.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6078133857.jpg Nä, någon tidsplan har vi inte satt upp ännu, det kommer vi inte att göra heller förrän alla spåren är lagda och vi lite mer kan se hur lång tid det är kvar. Ni vet själva vad svårt det är att uppskatta återstående tid. Och, vi har ju nyss börjat dessutom... Så, ni har gott om tid att njuta av KMJ3 under tiden... [}:)] http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
Hejsan, det ser ut att bli snyggt värre [:p]:D och hoppas ni inte tröttnar. Vackert jobbat med de nya spåren :).
Mitt önskemål är möjligtvis att de större städerna får lite längre stationer som t.ex. Kvarndalen, möjligtvis Dejerud, Munksäter samt Karlfors så de lite längre tågsättena får plats. Man kanske frågar sig varför de skall vara längre men möjligtvis p.g.a fler resenärer. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8197002226.gif |
Hej!
Ser skit bra ut Mazz och Hawk Om en flygplats blir för mycket arbete med varför inte göra nått mindre flygfält då vore kul att ha iaf men ni bestämmer som sagt får se om man kan komma på någon bra idé längre fram... Ser iaf fram i mot fortsättningen på detta arbete. God Jul och Gott Nytt år till er alla! M.V.H Nicke! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009