Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-17, 00:20   #1
gec44-9w
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Standard Vad är trainz? Är det så orealistiskt?

Hej!
Jag hittade denna recension: http://pc.gamespy.com/pc/trainz-rail.../494208p1.html
De verkar ju inte ha så höga tankar om trainz's realism.

Jag har aldrig tänkt på trainz som en modeljärnvägssimualtor, visst det finns en "DCC Control" men jag tycker att trainz är lika realistisk som msts om inte mer på vissa ställen.
Tycker ni att trainz är en "MJ"simulator eller en tågsimulator.
Tycker ni att trainz är lika realistisk som MSTS? Om inte förklara varför.

Jag undrar ibland varför det finns så lite payware-addons till trainz, är det för att trainz är en MJ-simulator?

Jag har tänkt att bygga en stor verklighetsbaserad rutt, är det ett misstag att bygga den i trainz om jag är ute efter att köra tåg så realistiskt som möjligt på dator i denna rutt?

Jag hoppas att ni förstår mig. Om det visar sig att ni tycker att trainz är lia orealistisk som Gamespy så kommer jag nog att avinstallera ett spel på min dator tyvärr.

Tack på för hand.
gec44-9w besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-04-17, 01:14   #2
LLJ
STW-member

Reg.datum: Nov 2002
Wink Inte så svårt att räkna ut.

Hej.

Tror att du själv kan räkna ut att om vi ansåg Trainz så dålig, så skulle vi inte hålla på med det.

Trainz och MSTS har lite olika inrikting, det är sant.
Sedan är upp till var och en att välja (hint).

Själv så kör jag bara i CAB mode, så de får gärna ta bort DCC mode för mig.

Så om du skall ta bort något program, så är det väl någon flygsimulator eller så.

/Lars
Gammal 2005-04-17, 01:46   #3
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Exclamation

Citat:
Ursprungligen postat av gec44-9w
Hej!
Jag hittade denna recension: http://pc.gamespy.com/pc/trainz-rail.../494208p1.html
De verkar ju inte ha så höga tankar om trainz's realism.

Jag har aldrig tänkt på trainz som en modeljärnvägssimualtor, visst det finns en "DCC Control" men jag tycker att trainz är lika realistisk som msts om inte mer på vissa ställen.
Tycker ni att trainz är en "MJ"simulator eller en tågsimulator.
Tycker ni att trainz är lika realistisk som MSTS? Om inte förklara varför.

Jag undrar ibland varför det finns så lite payware-addons till trainz, är det för att trainz är en MJ-simulator?

Jag har tänkt att bygga en stor verklighetsbaserad rutt, är det ett misstag att bygga den i trainz om jag är ute efter att köra tåg så realistiskt som möjligt på dator i denna rutt?

Jag hoppas att ni förstår mig. Om det visar sig att ni tycker att trainz är lia orealistisk som Gamespy så kommer jag nog att avinstallera ett spel på min dator tyvärr.

Tack på för hand.
Det är ju inte andra som bestämmer vad du har för spel på din dator, ev. föräldrar om du är under 18 förståss!

Exempel:
Du kommer åkandes i en Opel.
Ser att alla andra kör Volvo, vad gör du? Jag hoppas verkligen inte att du byter bara för att alla andra kör Volvo?(Nej, volvofans, det är inte verklighet!)

Personligen kör jag mest Msts, men jag använder TRS lite då och då. Det är inte lika roligt som msts då jag vill ha ett program som trilskas, man har fått det som vana att fixa msts problem!
Gammal 2005-04-17, 01:48   #4
gec44-9w
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Standard

Tack så mycket Lars för ditt svar!
Det är nog sant det du säger, och jag som är korkad.
Men när man hela tiden hör att det är en modeljärnvägssimulator av recensioner och liknande så börjar man ju självklart undra.
Det var kanske lite fjantigt av mig att skriva den tråd men gjort är gjort och jag ville bara vara säker.
Tack än en gång Lars!

Edit: Oj du hann svara innan jag hann posta mitt svar.
gec44-9w besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-17, 22:46   #5
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

När första versionen av Trainz släpptes så var reklamen "Model Railroading on your PC". Sedan dess har Trainz utvecklats mer och mer mot en järnvägssimulator

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:35.