![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Har drabbats av ett besvärligt spöktåg, som stoppat upp allt kommande banbygge – alternativ renovering av signalsystem och rälsläggning i allmänhet.
I den bifogade bilden syns spöktåget i form av en grön pil och en röd pil och är den effektivaste stoppbock jag stött på. För att kringgå problemet lade jag ett kort förbispår, som anslöts med växlar.(se bilden).Det blev etter värre spöktåget eftersom förbispåret låstes fast på platsen – gick/går inte att ta bort eller flytta. Lösning blev ett långt förbispår (bilden till höger), som anslöts till till banan utan växlar. Fungerar bra. Spöktåget namngavs i minimappen till Consist 57 I HUD-rutan till höger visas spöktåget med namnet Invisible Train. Två byggherrer redovisas i Download Center, dels ryske Alexey Gryzin (alias Al Terr), dels den i DLC anonyme ”Båt” Al Terrs version är tydligen tänkt att användas för tågtrafik på gator och vägar eller tunnelbana. Bår troligen som namnet anger – kanske en ubåt på spår. Båda versionerna har importerats flitigt; tåg 12.507 gånger, båt 49.055. Benkegbg i Kanada tror att spöktåget har tidigare hanterats i Forum. Det överskuggade problemet: Hur det osynliga tåget letat sig in i min bana? Tilläggas kan att jag använder mig av enbart svenska assets. Ämnet behandlas utförligt på nätet, men då som spökstation/er. Nisse |
![]() |
![]() |