![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Hej,
Det är så här att en kompis till mig har fått problem med sin laptop. När man startar laptopen då kommer det upp en sådan kommando grej om att det är något fel på dator och så har jag 2 alternativ att velja mellan. 1. Starta reparation (Rekommenderas). 2. Starta Windows normalt. När jag eller han väljer den andra alternativet då kommer jag vidare till att det står att windows startad och så är en rullande kulor från vänster till höger som att den laddas. Kort därefter kommer en blåskärm som försvinner blixtsnabbt att man inte hinner läsa det. Sedan startas datorn om och kommer igen de 2 alternativ och då väljer jag den första. Jag får en backgrundsbild och muspekaren på skärmen (musen funkar) men inget mer händer. Vad kan det bero på och vad kan jag eller han göra åt det? Info: HP Laptop Ca 1 månad gammal Windows 7 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Hade precis så också, och jag lämna in min dator för reparation för att den hade virus.
Men det går annars att göra en ominstallera Windows-programvaran om du har en skiva som man får med när man köper datorn. ![]()
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Lämna in datorn till datortekniker, för den har ju garanti.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Vad händer om han väljer alternativ 1?
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Det kan va så han har ite stängt av datorn på rätt sätt så kan det bli så eller om det har varit strömavbrott.
Han kan välja 2. Starta Windows normalt. så ska det nog funger igen. gubben50 --------- John P
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Han gjorde det, men då hängde den sig.
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ju mer du försöker rätta till laptopen desto sämre blir det. Den har ju garanti och jag tycker absolut att du lämnar in den till där du köpte den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]() Citat:
Igår gjorde jag en diagnos via boot grejen på datorns startup. Den skannade genom (jag var tvungen att stänga av den när jag skulle lägga mig, ville inte ha den obevakad) och så hitta den ett fel det är om HDD det stog typ fel i HDD samtidigt som det stog att det är fel i mjukvaran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |