![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2010
|
![]()
Trainz är ett något avancerat program,
visst det är enkelt men ju mer man lär sig ju mer kan man göra, och jag har haft programmet/spelet i kanske 1 månad och lagt ner många timmar på det. Därför kom jag då på om man kunde träffas och visa upp sina alster och diskutera och lära sig mer av varann. Ni som verkligen känner er trygg och kan det mesta kanske t.o.m. kunde skriva ihop en liten läroplan som behandlar vissa avancerade projekt och metoder som är värt att lära andra. Sedan hade vi det här BENDER, eller nått liknande, tänk om man fått "utbildning" på en hel helg på ett sånt program, snart börjar man avbilda sin egen stad.......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
När det gäller ett möte så vore detta intressant men jag ser två problem: 1) datorer själv har jag ingen bärbar dator som är kraftig nog att spela Trainz på - jag kör stationärt. hur får man ihop datorer nog? 2) organisationen någon måste isf fixa anmälningar, ordna möteslokal mm. Det är inte så lätt mao Mitt förslag är att vi tillsvidare håller oss i forumet - där kan vi hjälpa varandra bra mycket! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Du har helt rätt, Spyfrog. Det är nog inte så lätt även om man får tillgång till en lokal med många datorer i, exvis Vuxenskolan, ABF eller liknande. Då måste ju varje dator har Trainz installerad och med tanke på licenser så blir bara det en stötesten att knäcka.
Hälsningar
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Men eftersom ni är medlem i forumet och diskuterar spelet så borde ni ju ha spelet med licens och allt, en dator är inte svår att bära med sig särskilt om man åker bil.
Många har plattskärm, bara ännu enklare. Ni vet dom unga - eller vi, har varit på mycket LAN, men vem tar med den bärbara till LANet bara för att stationära är så stor och otymplig? Nej, man måste ha den bästa datorn med sig.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Vissa av oss är äldre än vad du tror. Har för mig att jag läst att Ian är pensionär. Själv är jag t.ex. 34 år gammal och alltså lite över lan åldern... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Just precis. Själv är jag 64 (på lördag) och är inte någon guru när det gäller datorer. Vad är LAN? Kanske inte nödvändigtvis behöver förklaras här...
Som ni säkert känner till så finns det en hel del "tutorials" på Youtube. Sök på "Trainz tutorial". Och så har vi detta fantastiska forum här där vi kan ställa frågor och dela med oss av våra kunskaper och tips. Se också Leojs speciella tråd om detta. Men visst, vore det trevligt att träffas någon gång och se vilka "kufer" vi är ![]() Hälsningar
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag är 14 och har varit på många LAN och tycker detta låter skitkul.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Behöver inte heller vara på "riksnivå" folk som bor i närheten av varann kan träffas och fördjupa sig tillsammans, men som sagt, tiden får ha sin lilla gång så får vi se, blir säkert fler som kommer på här framöver också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Hoppsan, så hemma var man i datavärlden. ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Jag har vart på många lan, men något Trainz-lan? Nej, aldrig! Skulle vara något!
|
![]() |
![]() |