![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
Ort: Sweden
Inlägg: 170
|
![]() ![]() Har fått in den i RS, transparenta texturer fungerar inte som jag vill ha dem, vilket är lite tonade, och ja en hel del saker kvar att göra som synes. Så här står det i dev documents: If transparency is required on a texture A NON-alpha shader (e.g TexDiff, TrainLightMapWithDiffuse.fx) must be used. Jag ska alltså ha TexDiff på min transparenta textur, och inte BlendATexDiff?. Har BlendATexDiff just nu och testat TexDiff med samma resultat. Men ja senare ska jag väll använda något .fx material istället. Blueprints är grymt svårt att jobba med, kanske blir bättre när man har vant sig. Till hytten har jag tänkt mig en 2D bild med 3D reglage och så. Lite extra info också, det här är den enda ängbyvagnen som kommer till RS av den här versionen, sen har jag en som är bättre gjord som kommer senare. Till den har jag en 3D hytt på g också. A32 stannar kvar på MSTS tills det kommer lite mer spårvagns rutter till RS.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |