![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Har ett problem med vissa prylar, framförallt sådant som går ner i marken en liten bit. Varje gång jag sätter ut det, blir det såhär... någon här som kanske vet vad det handlar om?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Den där vändskiven ligger inte "under marken" utan ovanpå. Problemet beror nog på att det saknas texturer. Leta reda på objektet i cmp och kolla om något saknas.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Detta fenomen uppstår i TRS2006 (och senare?) eftersom texturen innehåller å, ä eller ö. Bengan har uppdaterat denna vändskiva och den ska finnas i Downloads, är ganska säker på att den finns hos Banbyggarna också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Skånsk användare
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Skånsk användare
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]() Citat:
Handlar om hur man ändrar namn på objekt, men jag förklarar där hur man öppnar och editerar dem. Förtydligande: Hör av dig om du vill att jag ska förklara mer exakt hur du ändrar namn på just texturerna. Upplägget är iaf. detsamma som i bifogad tråd. //Mvh theSnuFFer Senast redigerad av theSnuFFer den 2008-11-18 klockan 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Skånsk användare
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Slinker in med en fråga jag med. Har några objekt som spökar för mej också. Har kollat i både textur och configfilerna men utan att hitta några ogiltiga tecken. En mysko grej däremot är att ingen symbol för missing kuid visas men när jag väljer weiw finns där en saknad kuid likt f*rbannat. Några av objekten som spökar funkade dock innan jag inst. SP1 (kör TRS 2006) så det kanske kan ha något sammband. Nån som har någon ide om vad det kan vara för vingel ? Visar en bild på Hellekis kiosk och Pressby. "papperstunna". MVH. Ekan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
En uppdatering av vändskivan, finns i denna länk nedan. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...fs+v%E4ndskiva
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citat:
Själva texturen finns inte med i mappen i TRS2006. Den har blivit bortgallrad och själva objektet blir vitt där texturen skulle ha varit. Pressbyråns papperskorg. Är det papperskorgen som medföljer pressbyråkiosken från någon av Svenska Tågskivorna. Tycker att det ser så ut på formen. Bara att den ska vara blå. Om jag inte tar helt fel, så fungerar den utan problem för mig. Tycker att den ser alldeles för grå ut. Brukar annars vara kritvitt, så att det lyser på långt håll att texturen saknas.
![]() |
![]() |
#13 | |
Skånsk användare
|
![]() Citat:
Passar på att fråga en annan sak. Det råkar inte vara någon här som vet om det finns någon snygg vägg med tillhörande banvall ovanpå, som passar in till vinterlandskap? Har inte lyckats att hitta någon sådan...och det känns lite dumt att använda en sommarvariant, vitt landskap och brun banvall...! Försöker bygga en snygg stigning, men lyckas inte riktigt då jag inte hittar ovanstående.
![]() |
![]() |
#14 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citat:
![]() Det första som har installerats efter uppdateringen är Svenska Tågskivorna 04 & 05. Kollade upp papperskorgen och det var samma fina gråa ton som på din bild. Så felet ligger inte hos dig iallafall.
![]() |