![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Sitter här och tänker tillbaka lite, hur forumet en gång startade som en sida för tågsimulatorerna. Blev medlem här efter ungefär ett år, och anser mig inte heller vara någon "farfar" i sammanhanget, som Pson snyggt uttryckte sig.
Vid starten var det bara Microsoft Trainsimulator som gällde, därefter dök även Trainz upp och allt vad det innebar. Sen tillkom andra saker som medlemmarnas egna tågbilder, vilket jag personligen uppskattade väldigt mycket. En enkel bild på ett tåg som stod på Stockholm C, uppskattades lika mycket som en bild på ett tåg som passerade ute på linjen. Var är denna inställning nu? Kanske bara jag som saknar denna tiden? Varför allt snack om att den slutartiden är för lång/kort, felaktigt val av ISO osv...var är enkelheten? Var är nybörjarna som uppskattade alla bilder som laddades upp? Framförallt, var är den ödmjukhet som en gång fanns? varför är alla helt plötsligt proffs på allt som rör fotografering...