![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Member
Reg.datum: Apr 2002
|
![]()
Denna rutt är en försvenskning av Settle - Carlisle Line.
Tänkte att det inte fanns så många som nämnt denna rutt när det gäller försvenskning. Så man fick avvika från mängden. Detta ruttprojekt kommet ta ett tag. Ruttnamn: Själsö Laholm Järnvägar Plats: Mellersta Delen av Sverige. Ruttens längd: 116 km (72 miles) Föredragna lok att köra på rutten: Något utav de svenska tågen. Järnvägs ägare: SJ, Statens Järnvägar Data-kontrollerde tåg på rutten: Något utav de svenska tågen. Järnvägen mellan Själsö och Laholm byggdes mellan 1923 till 1934. Det blev en succé för allt folk som pendlade mellan exempelvis sitt hem i Själsö och sitt jobb på margarin fabriken i Laholm. Nu på senare dagar så har järnvägen blivit elektrifierad men så mycket mera har inte hänt. Städerna har utvecklats till storstadmetropoler, och ja margarinfabriken finns kvar än. Järnvägsteknologin mellan Själsö och Laholm ligger långt efter städernas så järnvägen har det svårt att transportera alla människor mellan städerna och de mindre orterna. Järnvägsspåren piskas när morderna tåg som X2000, BlueX, Rc6 ![]() Godstrafik fanns i början av järnvägens historia men var inte så lönsam. nu ser man lite sidogodsspår som mest används till att parkera tågen på. MvH SoftOrre |
![]() |
|
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Mitt ban projekt | Nicke_123 | Landskapsdesign - Trainz | 6 | 2005-09-01 14:49 |
Mitt nya projekt | holol | Landskapsdesign - Trainz | 4 | 2004-06-26 15:15 |
Mitt projekt, Kristianstad - Malmö/Helsingborg | Erik Götborg | Landskapsdesign - Trainz | 27 | 2003-11-04 12:15 |
Mitt projekt: SHbJ | Json | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 5 | 2003-08-24 20:49 |
Mitt projekt Gävle-Sandviken! | Dson | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2003-06-10 17:49 |