![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej. Det verkar finnas ett litet intresse för att leka med Iportal om man läser på tråden 'online'. Där skrev jag också någonting om att dela upp en linje mellan oilka tågklarerare. Jag tänkte utveckla det lite:
http://svttl.pursche.se/Swedish_Razorback.pdf På länken finns det en karta över Razorback Classic. Den kan ni se om ni har installerat Acrobat reader som är gratis. Kartan har jag gjort i nya TrainzMap och detta lilla program är mer än väl ett skäl till att uppdatera trainz 2006 till SP1. Underbart och mer kraftfullt än det ser ut vid första anblicken. Razorback classic är en stor bana. Den är över 70 mil lång från norr till söder. Det finns mer fabriker och stationer än vad en enda människa klarar av att ta hand om Det finns dubbelspår, enkelspår, spår med el och spår utan el. Det vi kan göra är att dela upp rutten i olika delar genom att kapa spåren på strategiska platser och sätta dit en Iportal istället. Mitt förslag, enligt länken ovan, är att dela upp den i 5 olika delar. Jag har valt att kalla dom för North, East, South, West och Central dispatcher vilket skulle göra att vi behöver 5 olika personer för att köra banan. Vill fler vara med så kan man lätt sätta på Iportals i ändarna på spåren och andra kan då använda sina egna personliga spår. Varje person är ansvarig för sitt eget område och får räkna ut hur mycket av olika laster/personer som behövs fraktas dit eller därifrån. Man får sedan komma överens om vilka andra som behöver tågen. På detta sätt kan vi få en riktigt intressant trafik. Till att börja med så vill vi ju bara få igång en trafik mellan våra olika områden. När allt fungerar kan man tänka sig att köra olika scenarion etc etc. Själv så håller jag på med South Dispatcher. Jag har sparat rutten som Razorback South och tagit bort alla bord som jag inte behöver så att det går fortare att starta upp. Någon som är intresserad?
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2006-06-25 klockan 16:03. |
![]() |
![]() |