![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Jag har försök att göra en egen rutt, Jag följer precis samma som Mstsakut steg till 5 men på slutet krasch efter Jag klicka på Edit och sen på Generate Flagged Tiles och klicka på "Yes" då häng den upp.. då stod på skräm "(SVARA INTE)"
Vad har jag gjort fel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej.
När du gör dessa tilesen(klickat på yes) så rör inte datorn före den har arbetat klart. En svagare dator verkar du ha vilket gör att den inte orkar med att man gör annat under tiden! ![]() EDIT: Basse, det kan bli fel på en nyare dator också men jag upplever det som så att på min gamla dator är det inte möjligt att arbeta med annat under tiden vilket det är på den jag har nu... Senast redigerad av Olaf Lindström den 2005-11-27 klockan 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu vet jag inte vad för dator du har, men Editorerna kräver väldigt mycket minne.
Har du lite minne, så förslår jag att du inte har något annat igång samtidigt. Stäng av alla andra program utom MSTS! Sen så tar det längre tid ju fler tiles som ska genereras. Prova med en tile först och se om det går...
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag har försök göra en gånge till men stäng alla utom ediot men det häng sig ändå, Tiles ska räkna från 0 till 1041 men häng alltid vid 9-11..
Jag tror jag ska får nya data på Dec-månad.. men får se.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Vad är det för nuvarande dator du kör på? Snabbhet, minne, grafikkort? Kan vara bra att veta om det är där dina bekymmer finns eller om det ska funka med det du har...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
1041 tiles? Det låter ju som att du ska bygga södra stambanan eller liknande. Räcker med 20 tiles...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Oj, 1041 tiles, det tänkte jag inte ens på... LLJ har typ 250 tiles och den hmmm...
![]() ![]() Precis som Olof säger, 20-talet tiles räcker finfint. Bättre att addera under tiden, vartefter din bana växer. Lägg inte ut tiles i en fyrkant helle, utan tänk igenom hur din bana är tänkt att gå och skapa dina tiles efter det. En enkelspårig sträcka behöver inte mer än 2 tiles i bredd, kanske 3 om du har väldigt plan terräng. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Nu lyckas den fungera med 20 Tiles men jag ska nog bygga spår o.s.v men hur kan man göra golvet/gräs att blev grön men just nu se jag bara vit golvet/gräs och blå himmel..men jag kolla genom MSTS akut den finns inga infoamtion hur man göra gräs och sånt.. =/
Hur ska jag göra nu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Om du har följt instruktionerna till punkt å pricka på Msts akuten [Skapa mark] så ska det bli gräs när du sen startar den.
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Som Basse säger, så ska du ha grönt på marken om du gjort rätt. Det blir dock inte 3d-gräs! För andra marktexturer, gräs, buskar och träd, kolla länkarna i denna tråd: http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=10355
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Du har möjligtvis kanske glömt att sätta start-punkten... Då hamnar du bara ute i ingenstans och där är det vitt... väldigt vitt...
![]() har du glömt det, gå in i RGE igen, ladda rutten, ladda Quad-tree, zooma in och högerklicka vid den tilen som du vil ha som start-tile. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Jag har gjorde precis som Mstsakut men det blev vitt på min.. =/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har du satt start-tilen då? Ja / nej?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Vet inte... jag tror jag inte har klicka på JA-tiles men Var finns den då?
|
![]() |
![]() |