![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Otroligt bra jobb du har gjort korvtiger! Vagnarna är riktigt riktigt snygga!
![]() ![]()
![]() |
#107 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Härligt att skåda, Korvtiger!!! Nu behöver vi inte hungra ihjäl längre på Planet Auran vare sig det är 20-tal eller 40-tal. Bra jobbat -k- !!!!!
![]() |
#108 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
De' va' på tiden, hehe
![]() ![]() Skämt åsido, men den som har väntat på.... verkar snart ha väntat färdigt ![]() ![]() OOOotroligt snyggt ![]() ![]()
![]() |
#109 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det är snart ett år sedan jag startade den här tråden och säkert ännu längre sedan jag började att bygga men nu är de äntligen klara!
![]() Ett antal hundra timmar har grävts ned i detta projekt, massor med tid har gått åt research, man måste ju veta vad man bygger, och en helt nytt koppelsystem har blivit till tack vare att jag ville ha animerade bryggor och bälgar. På datorn har jag en mapp med alla filer som använts under projektet och den ligger just nu på 1,29 GB! Störst plats tar alla originaltexturer till varje vagn i PSD-format med lager, ca15,5 MB var och den största (Co4a's) med inte mindre än 115 lager! Den vagn som tar mest plats är även det Co4a med 157 MB, tack vare att alla original och backupfiler ligger där. Den följs av ABo3a som har störst mesh och sammanlagd texturplats. Meshen på ABo3a har totalt mer än 22000 polygoner vilket kan jämföras med Aurans rekommendation på 3000. ![]() Allt detta är gjort i Blender och Photoshop. Mycket nöje med körningen! ![]() ![]()
![]() |
#110 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Härligt, äntligen klart.
![]() ![]() Har verkligen sett framemot dessa vagnar. Tackar och bockar, så mycket. En fråga bara. Försökte hoppa in och åka med i vagnarna. Men skärmen blev helt svart, när jag ville komma in. Så det var bara att hoppa ut och titta på dom utifrån istället. Blev det strul för mig, vid installationen eller kommer inredningen senare, så att man kan åka med i vagnen?
![]() |
#111 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Första kameran har hammnat lite galet, tror jag, är svart för mej oxå när man "kliver in" först.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-11-09 klockan 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]()
Jäpp, funkar när man byter plats.
![]() |
#113 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Sen måste jag säga att dina vagnar nog är de vackraste som byggts till tågsimulatorer över huvud taget!!! Stort tack för dom!!!!
![]() |
![]() |
#114 |
Veteran
|
![]()
Det är jag som "lurat" Korvtiger att göra en "svart låda" som hytt, man måste nämligen ha en hytt att starta rundvandringen med Å och ´ i! Ni får väl lotsas att ni blir ni alldeles knockade av den vackra syn som väntar er när ni stiger in i vagnarna. Det är faktiskt ett hästjobb att t.ex. skära ut en kupé och göra en hytt av. Om ni trycker Ctrl och håller ned RightMouseButton kan ni vrida er runt och titta er omkring när ni väl lämnat "svarta lådan".
![]() |
#115 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Här kan jag bara helt instämma med dig Lan, snyggare kan det bara vara mycket svårt att få till.
![]() |
#116 | |
|
![]() Citat:
Att du har lurat på honom en svart låda, för att kunna starta rundvandringen. Har du själv använt en sådan, på dina egna vagnar. Isåfall, så borde det bli helt svart för mig, när jag hoppar in i dina vagnar också. Näe, nu ska jag starta upp Trainz och bara sitta och njuta av korvens vagnar efter ditt F-lok.
![]() |
![]() |
#117 |
Medlem
|
![]()
Det är precis som Lan säger, men istället för en svart låda så har han en toalett eller liknande som man börjar på. Jag orkade inte bygga en toalett eller kupé så det fick bli en svart låda.
![]()
![]() |
#118 |
Medlem
|
![]()
Teakvagnsprojektet fortsätter och nu när vestibulvagnarna är byggda så kommer plattformsvagnarna med de typiska solgrindarna. Först ut på verkstadsgolvet är Ao4. Känns litterat bekant? Kan bero på att jag redan byggt den vagnen, fast med vestibuler. En del vagnar med öppna plattformar byggdes nämligen om och Ao4 är en av dem. Att börja med den sparar mig en massa jobb, då det i princip bara är att plocka bort vestibulerna och så är det klart. Hälften av dessa vagnar byggdes ju sedan som bekant om till Co4a, ännu en vagn som jag byggt. Så snart kan man följa hela Ao4/Co4as historia, i tre steg i Trainz. Någon eller några av vagnarna kommer att få ytterligare en variant på märkning, som användes på vissa vagnar mellan 1908 och 1912, som utgjordes av blankpolerad mässing, riktigt snyggt faktiskt.
Efter Ao4 så ser vägen lite krokig och okänd ut, men säkert är i alla fall att BCo5 (som byggdes om till bland annat BCo11a) och DFo3 (vagn med post och resgodsutrymme, till ekan ![]() ![]() Ao4, med solgrindar och limptak ![]() Plattformsgrindar i två storlekar Och när dessa är klara i en avlägsen framtid så har vi bara C3x-serien kvar med tvåaxliga vagnar innan vi har gått igenom hela SJ's teakvagnsarsenal. ![]()
![]() |
#119 |
Veteran
|
![]()
Dom där grindarna är äkta smide ser jag, ingen synvilla med alfakanal här inte!
Lycka till med fortsättningen!
![]() |
#120 |
Veteran
|
![]()
Superduper Korvis, fena var ordet
![]() ![]() ![]() Man får väl tacka lite i förskott, för att önskningarna går i uppfyllelse ![]() ![]()