![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Dagens render.
Har inte fixat så mycket (som syns) Har mest börjat att färdigställa texturen till boggien. Har gjort en textur och försökt lägga på en av Blender renderad skuggmap. Jag och Blender är inte riktigt överens om vad man kan göra eller hur man kan göra det, men nu tror jag att jag är nöjd. Visar inte texturen på rendern. Nu ska det dit lite pinnar och lådor mellan boggierna och räcken och steg att tas sig in i vagnen med. Interiör ska göras också. Sedan är det dags att UV-mappa vagnskorgen (suck...). Är dock lite orolig. Just nu har polygonräknaren i Blender stannat på 15'500 polys... Oopps? ![]() Lanterninen (den lilla påbyggnaden på taket) fanns inte på BCo11a:n, men jag har satt på den för att det ska se ut som om jag gjort något de senaste dagarna ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Lycka till, hoppas du slutför projektet!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Var ett tag sedan nu, har inte hunnit bygga så mycket på min vagn och det jag gjort är sådant som jag inte visat. Men en render ska man väll slänga in innan året tagit slut.
Som synes så är BCo11a:n i stort sett färdig på den yttre sidan. Insidan återstår. Sedan sist så har det tillkommit lite handtag och fotsteg och lite grejer på underredet. Nu kommer det lite testexpoter från Blender till .im-format. Blir spännande, har inte exporterat så här stora projekt tidigare. Förhoppningsvis går det bättre än med gMax, det jag hittills har sett är lovande. Blenders exporter säger i alla fall till vad som är fel till skillnad från gMax, där man får gissa det själv så att man får flänga fram och tillbaka mellan gMax, CMP och Surveyor i Trainz för att se om det funkar. Och med detta så vill jag säga Gott Nytt År till alla er därute i stugorna som sitter spänt och väntar på nyheter om detta projekt ![]() ![]() ![]() BCo11a 091231
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
![]() Å gott nytt på're själv.
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |