![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
![]() ![]() Och apropå vad som krävs för att köra buss så gör jag det faktiskt lagligt utan något körkort alls. Jag övningskör en folkaBUSS ![]() Mvh Isak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() Nej men ärligt talat tror jag aldrig att jag skulle klara av att köra en riktig buss. I alla fall inte i en storstad som Stockholm. Jag tror nämligen att alla SLs busschaufförer är robotar. Ingen mänsklig varelse skulle klara av att samtidigt hålla reda på trafikljus, filer, "stopplingningar", övergångsställen etc ![]() ![]() Mvh Isak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#21 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Mvh Isak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() Mvh Isak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Så inget fel, med att en buss avgår 10 minuter efter vad det står i tidtabellen, bara bussen hinner fram till nästa tidsreglering i tid. Men bussen, ska stå till trafikanternas förfogande ett visst antal minuter innan avgång. Tiderna kan variera, beroende på vilka avtal som har slutits mellan beställare och bussbolag. Men, kan hålla med om att 10 minuter verkar lite saftigt. Här i Stockholm (SL) räknas bussarna och tåg som sena efter 5-10 minuter beroende på turtätheten. Avgår bussen mer än 50% sent, så räknas den som inställd och bolaget får betala böter till SL (Gäller ej om förseningen beror på trafiken).
![]() |
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sen som vanligt...men stort GRATTIS Kvarne!
Startar du bussresor till Tallinn (tänker på Torsk på Tallinn), så har du din första resenär här...